دامنه دارابکلا

اعتقاد، جهان را آباد می کند، انسان را آزاد ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

دامنه دارابکلا

اعتقاد، جهان را آباد می کند، انسان را آزاد ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

مطالب مرداد 1396 دامنه

۳۱ مرداد۱۱:۰۳

از حجت الاسلام والمسلمین شیخ مالک رجبی

بسمه تعالی. با سلام و ارادت خدمت آقا ابراهیم. قدم نو رسیده برشما و خانواده معظم له مبارک. مطلب کوتاه ومختصر تقدیم می کنم با عنوان: شباهت دل با آب.

حجة الاسلام والمسلمین شیخ مالک رجبی دارابی

در حیرتم از خلقت آب، اگر با درخت همنشین شود، آنرا شکوفا می کند.

اگر با آتش تماس بگیرد آن را خاموش می کند.

اگر با ناپاکی ها برخورد کند، آنرا تمیز می کند.

اگر با آرد هم آغوش شود، آنرا آماده طبخ می کند.

اگر با خورشید متّفق شود، رنگین کمان ایجاد می شود.

ولی اگر تنها بماند، رفته رفته گنداب می گردد.

دل ما نیز بسان آب است، وقتی با دیگران است زنده و تاثیر پذیر است،

و در تنهایی مرده و گرفته است...

تحریر شده: ساری. ذغالچال. ۳۱ مرداد ۹۶.

پاسخ دامنه : به نام خدا. سلام من هم به شما دوست فاضلم جناب شیخ مالک. بابت تبریک نوه ام علی طالبی دارابی خیلی خیلی ممنونم. محبت شما همیشه بر من جاری بوده و هست. ان شاء الله شما هم روزی «گَت بَوا» شوی. در مورد متن شباهت آب با دل هم بسیار جالب بود. با آن که امروز پستی در بارۀ لیف روح گذاشتم اما این متن شما هم خودش لیف روحی ویژه و اثرگذار است. ممنونم. ذغالچال رفیق زیاد دارم. مؤید باشید جناب شیخ.
ابراهیم طالبی دارابی | ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۰۳
۳۱ مرداد۱۰:۵۹
از سید علی اصغر شفیعی دارابی
سلام.
بسیار زیبا و دلربا گفتگوی صمیمانه ای با پدرومادر مهربان در این پست [اییجا] داشتید...

نام مبارک علی بر اقبال نوه عزیزتان شیرین ترین حال را به من داد...

هماره زمان در کنار خانواده فرهیخته تان تندرست و درازعمر باعزت باشید...


پاسخ دامنه: سلام. نشان محبت و درک شماست که از پدر و مادرم سال ها شناخت نزدیک داشتی. و تو می دانی من چقدر والدینم را دوست می داشتم و دارم. «علی» نامی ست که واژه اش به تنهایی کامل است. آری رفیق؛ علی راهی ست که همه ی حق مداران و عدالت گرایان در آن پویش دارند. علی مکتبی ست که پیامبر (ص) سفارش او را در غدیر خُم کرده. و علی هم نام جدّم است و هم نام اول پدرم که علی اکبر بود.
بقیه ادامه
 
ادامه مطلب ...