دامنه دارابکلا

اعتقاد، جهان را آباد می کند، انسان را آزاد ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

دامنه دارابکلا

اعتقاد، جهان را آباد می کند، انسان را آزاد ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

مطالب فروردین 1394 دامنه

پست 784 : به قلم دامنه : به نام خدا. جناب حجت الاسلام والمسلمین آق سید حسین شفیعی دارابی استاد محترم حوزه و دانشگاه سلام علیکم. ضمن احترام به آن بزرگوار معروض می دارم: متن تازه ی شما را در وبلاگ " قله بصیرت " دیدم و خواندم.


نوشتی دکتر عبدالکریم سروش به آمریکا پناهنده شد. خواستم متذکر شوم به آن جناب این عنوان اساسا اشتباه و ظلم به دکتر سروش است. از شما انتظار می رود لغات را مطابق تقوای درونی تان انتخاب کنید. دکتر سروش پیش از بحران 88 به آمریکا رفته بود و آنجا مقیم شد؛ زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی با آن همه نفوذ و اقتدارش در مقام ریاست جمهوری، نتوانسته بود جان این اندیشمند اسلامی ( با همه ی خطاهای نظریه پردازی اش ) را به دلیل سخنرانی ها و گفتارهای مهم اش در مجله ی کیان تامین کند.


آری وقتی در ایران اسلامی جا برای یک دانشمند منقد و دارای حرف های تازه و شاذّ و برای برخی ها کفرآمیز، ضیق و ناامن باشد، باید هم طبق فرمان قرآن دست به مهاجرت بزند و جلای وطن کند چرا که قرآن آموخته زمین خدا فراخ است و چرا دست به کوچ نزدید!؟. و مفهوم عمیق هجرت، شما می دانید از اصول بنیادی زندگی شرافتمندانه ی افراد خصوصا اندیشمندان است.

لطفا بپذیرید عنوان پناهده دادن به آقای دکتر عبدالکریم سروش توسط شما یک اشتیاه بزرگ است و به نظرم یک ظلم فاحش به یک دانشمند و به قول شما دگراندیش غرب زده است. سیاه و سفید دیدن محض، از شوون روحانیت بدور است. شما امین و طبیب جامعه اید. حق و عدل آن است که هر چه را سزاست در حق منتقد و مخالف جاری کنید.


یادم نرفته است در آن زمان تهران بودم کسانی که الان تسبیح آب می کشند و فیلم شوخ و رکیک می سازند، با چوبه ی دار بر پشت تریلر رفته بودند دانشگاه تهران تا دکتر سروش را همانجا پس از سخنرانی در دانشکده داروسازی به جرم سه تا انتقاد به روحانیت دنیا زده ی مشخص، به دار بیاویزند و  اعدام کنند. دامنه هرگز دکتر عبدالکریم سروش را بُت نمی سازد و نیز هرگز وی را لولو خورخورو  هم نمی کند!

خدایا انصاف. خدایا تقوا. خدایا پروا



دامنه ضمن احترام به جناب شفیعی و روحانیت، در نقد نیز صریح و بی پرده است. اتاق مرحوم پدر. عید 1394

دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳٩٤ ، ۱۱:٠٥ ‎ق.ظ


سید حسین

پست 783 : به قلم حجت الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی : به نام خدا. در اولین روزهای فوت مادرمان زهرا آفاقی، متن تسلیت مهم و حاوی مستندات روایی و اخلاقی از سوی جناب حجت الاسلام والمسلمین آق سید حسین شفیعی دارابی استاد محترم حوزه و دانشگاه به دامنه واصل گردید که ضمن قدردانی از ایشان و تشکر از ملاطفت ویژه یشان به دامنه و خاندان ما، متن ایشان برای قرائت خوانندگان منتشر می شود: ادامۀ مطلب

دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳٩٤ ، ۱٠:٠٤ ‎ق.ظ

پست 782 : به نام خدا. لیف روح هشتاد و سوم. این هفته نیز یک نویسنده ی اهل ذوق و عرفان دیگر دامنه، لیف روح هشتاد و سوم را نگاشته است. از وی خیلی خیلی متشکرم.

رفیق خوب: امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: خیرَ مَن صحبت من ولهک بالاخرى، و زهدک فى الدنیا، و اعانک على الطاعه:

بقیه ادامه

 

ادامه مطلب ...