دامنه دارابکلا

اعتقاد، جهان را آباد می کند، انسان را آزاد ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

دامنه دارابکلا

اعتقاد، جهان را آباد می کند، انسان را آزاد ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

مطالب آبان 1394 دامنه

پست 1486


به ذوق دامنه : قسمت 36 . به نام خدا. از مرحوم طاهره صفارزاده شاعر و مترجم قرآن این متن را برگزیدم در آستانه ی اربعین امام حسین علیه السلام:


ما در محاربه هستیم

با هر کسی که با حسین (ع) به جنگ است

و در صلحیم

با هر کسی که با حسین (ع) در صلح است

حسین (ع) نام دیگر حقّ است

و خاندان "زیاد"

عجب زیادند!

و کوفیان می گویند

باید در اختیار ابرقدرت ها باشیم!

ریشه دارد عشق و راه حسین (ع) رهبر آزادگان جهان در دل مان تا به کهکشان

بقیه ادامه

  

شنبه ۳٠ آبان ۱۳٩٤ ، ۱٠:۳٥ ‎ق.ظ

پست 1484 : به سُرایش حجت الاسلام شفیعی مازندرانی 24 : " سمه تعالی. توصیه به جوانان.


نماز شب بخوان تا راز بینی   درِ بیت الحضورش باز بینی

تجلی، در تجلی، رحمت حق   همای مهر، در پرواز بینی

شبت را زودتر در خواب سرکن   که اندر صبح، خود را ساز بینی

بهاران در نسیم صبحگاهی است   فلک را با دلت دمساز بینی

محمد، فاطمه، سبطین و حیدر   در این سامانه ی افراز بینی

جوان، جان تو اهل این کرانه است  زجا برخیز تا اعجاز بینی

دهان بربند جز این ساحت ناب  بنال ای عشق تا اعزاز بینی

گرانیگاه وصل و قُرب اینجا است  دمی کن خویشتن را بازبینی

همه حاجات خود این کوی برگوی  صدا زن تا از او آواز بینی

در این درگاه، خوشبختی نویسند   خوشا خودرا چو یک سرباز بینی

شفیعی گو تو اصحاب السّحر را   در این در، عرش را همراز بینی"

شنبه ۳٠ آبان ۱۳٩٤ ، ٦:٥٥ ‎ق.ظ

پست 1483

به قلم نگاه 23 : " سلام بر دامنه و خوانانش. عرض درود بیکران و تشکر فراوان دارم از شما جناب  دامنه. اینکه مطالب، پیشنهادات، انتقادات، دیدگاه ها و سلایق مان نسبت به پیرامون محیط و اجتماع را با بینش و بصیرتی صحیح تدوین می نمایید و به دید پرشمار مخاطبان قرار می دهید تا اینکه تبادل و تضارب افکاری باشد میان مخاطبانتان. نگاه این را نیز می داند که در فضای آزاداندیشی و تبادل افکار برای ایجاد طوفان فکری چقدر هزینه ی (زمان) و خستگی تدوین و غیره ... را متحمل می شوید تا دیدگاهی را به نظاره درآورید و مسیر پر مشقّتی ست که تحمل می فرمایید.


چرا دامنه می خوانم و در آن می نگارم: نگاه، دامنه را محیط امن می داند برای پیاده سازی تفکرم و فراگیری دانشم. دامنه نقد را می پذیرد؛ حتی نقدهای غیر منصفانه را. و با پیشنهادات با اشتیاق فراوان استقبال می نماید. دامنه در مبحث سیاسی شجاع است و بدون هراس از هیچ گروه و طیفی بر آن اصرار می ورزد. دامنه تدبیر دارد. تیزبین است و هوشیار و نکته سنج. دامنه را می ستایم و به آن ارج می نهم زیرا افکار و بینش مخاطب برایش ارزشمندتر است از ظاهر و جنسیت آن. مفتخرم از اینکه دامنه را انتخاب کردم، می خوانمش، می نویسم و فرا می گیرم از دامنه چگونه زیستن را، چگونه فکر کردن را و چگونه ... . برایت از خدایمان می خواهم سلامتی و موفقیت را. بدرود."


پاسخ دامنه : یه نام خدا. سلام به جناب نگاه که دامنه خوانی دامنه نویس است و پر توان. ابتدا  خوشحالم شخصی همانند نگاه، یک دامنه خوان است و دامنه نویس نیز. آنگاه خرسندم از این که در دامنه تفکرات خودت را با قلم خوب و منزّه نشر می دهی. سپس خجل و شرمسارم نزد بزرگوارانی به مثل و گونه ی شما که این گونه مورد توقع و محبّت تان هستم، ولی شایستگی هایم اندک و اندک و اندک است. از نگاه با این اندک بضاعتم می طلبم دامنه را در رفع نُقصان ها مدَد رساند. سخنم را با گوهر گفته ایی از امام جواد علیه السّلام می بندم و دل تان را می گشایم: " نعمتی که سپاسگزاری نشود، مانند گناهی ست که آمرزیده نشود. " و من از نعمت حُسن ظن تان به دامنه و فضای طوفان فکری آن، سپاس دارم از اندک اندک تا بی کران بی کران.

دامنه. 1385. عکاس: آسید

جمعه ٢٩ آبان ۱۳٩٤ ، ۱۱:٤٩ ‎ق.ظ

پست 1482


به قلم نگاه 22 : "سلام بر همگان. از جناب دکتر شفیعی بابت پاسخ به پیشنهاد و انتقادم صمیمانه تشکر می کنم. مجددا  تاکید می کنم ... آنها آنجا با سرمایه گذاری در مکان های آموزشی و علمی  قدرت شان را بر ما دیکته خواهند نمود. آن وقت شما می فرمایید جوانها گوش دهند. اینکه حسین (ع) کشته شد یارانش را به اسارت بردند و تشویق و ترغیب شان می فرمایید به حضور بیشتر در هیات ها  و مراسمات آری این خوب است که برای شان عزاداری کنیم به یادشان باشیم؛ اما حرف من این است

بیاییم فرهنگ و سیره و روش حسینی را هم در جامعه ی امروزی که بیمار است دوایی باشیم. وقتی به شور زیاد بپردازیم مردم هم شوری می شوند و شعورشان را زائل شده می بینند. وقتی می فرمایید اگر کسی برای امام حسین اشک بریزد و  آن گریه اسیدی خواهد شد و تمام گناهانش به غیر حق الناس را  پاک می کند پس دیگر نباید از اجتماع خانواده ها انتظاری بیش داشت. تو را به همان خدا حرفهای شنیدنی دیگرتان را نیز بزنید. بدرود. "

دامنه : به نام خدا. در این جا از فرصت استفاده کنم به جناب نگاه بگویم متن دوم شما در باره  ی وبلاگ دامنه، متاسفانه بسیار ناقص واصل شد، مجددا" ارسال کن تا منتشرش کنم.

جمعه ٢٩ آبان ۱۳٩٤ ، ٩:٠٧ ‎ق.ظ

پست 1481 : به قلم حجت الاسلام شفیعی مازندرانی 23 : دو متن کوتاه و دلنوازانه ی زیر تشکر جناب حجت الاسلام والمسلمین استاد شفیعی مازندرانی ست از انتشار دو پست 1465 به قلم تنسر و 1471 به قلم دامنه و کامنت آسید در باره ی ایشان. ضمن سلام و ارادت و سپاس، متن ارسالی شان را می خوانیم:

عکس از وبلاگ قله ی بصیرت دارابکلا

متن اول

"جناب آقا حاج ابراهیم سلام علیکم. با طلبه نوازی خود بنده را شرمنده کردید که از کرامت باطنی ات حکایت دارد. و نیز از برادرم حاج آقا سید علی اصغر شفیعی عزیز و همچنین از جناب " تنسر" با لطف و مرحمتشان در پست 1465 . آری، مومن همه را بسانِ خود می بیند. از اینکه این حقیر را مشمول دعای خیر خود دارید، متشکرم."

متن دوم

"جناب حاج آقا ابرهیم عزیز مدیر معزّز وبلاگ دامنه معارف دارابکلا. سلام علیکم. در تشکر دیشب مصرعی در حق شما نوشتم بهتر آن است مصرع بعدی آن را بنویسم:

مومن همه را بسان خود میبیند    از گلشن جان خویش گل می چیند

این خصلت حق پسندان مرد خداست   در کشتی حُسن ظن، حق بنشیند

از اینکه توفیق خلق این رباعی را فراهم آورده اید. متشکرم."

پاسخ دامنه : به نام خدا. سلام دامنه هم به شما روحانی فاضل و نویسنده ی پرتلاش و استاد  ارزشمند حوزه و دانشگاه و ار مفاخر حوزوی و دینی دارابکلا. ما شاگردی از شاگردان شما هستیم در مکتب اسلام و معارف حقّه. از چشمه ی جوشان خویش ما را سیراب کنید مانند همیشه. از تاییدات و مرحمت بی نظیرتان به دامنه و وبلاگ دامنه این هدیه نصیب مان شد که راه را باز نیز مُصرّانه تر و استوارتر بپیماییم. ممنونم و طالب دعای همیشگی تانیم.

جمعه ٢٩ آبان ۱۳٩٤ ، ٩:٠۱ ‎ق.ظ

پست 1480

به قلم حجت الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی 48 : "بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل  بصیرت. جناب «نگاه» سلام؛ دو نوشتة زیبا، جامع، آمیخته با سوز و گداز دینی و منطقه ای، و بازگوئی بخشی از چالشهای فرهنگی و اجتماعی محلّ؛ با دو صیغة «پیشنهاد» و «انتقاد» جنابعالی را از طریق مجازی مطّلع شدم؛ اوّلا: از جناب «نگاه» به جهت تدوین این دو نوشته و از آقا ابراهیم به جهت بارگذاری و نشرآن دو در قالب پست 1469 و 1472 در وبلاگ ارجمند دامنه صمیمانه سپاسگزارم؛ امّید وارم هر دو بزرگوار به جهت انجام این اقدام سودمندانه تان از پاداش عظیم الهی بهره مند باشید؛ ثانیا: از تأخیر غیر عمدی در پاسخ به نوشتة اوّل جنابعالی عذر خواهم؛ امید وارم در فرصت های آینده نیز از بیان اینگونه پیشنهادات و انتقادات خیرخواهانه بهره مندمان نمائید؛ و از ارائة تذکّرات سودمند خویش دریغ نورزید؛ ثالثا: به صراحت اعلام میدارم: تمام چهار محور بقیه در ادامه ی مطلب

 


ادامۀ مطلب
پنجشنبه ٢۸ آبان ۱۳٩٤ ، ۱۱:۳۸ ‎ق.ظ

پست 1479

به تنظیم دامنه : به نام خدا. روز چهارشنبه 27 آبان 1394 در وبلاگ قله ی بصیرت دارابکلا حاضر  شدم و دیدم پستی مهم "مثقال ذره" گذاشته شد و نشستم در آنجا و خواندم و به تبادل نظر پرداختم و با این متنم از قله بصیرت خواستم مستمرش بدارند: به نام خدا. سلام به قله ی بصیرت. موضوع بسیار پسندیده ای را سلسله کرده اید. از این ابتکار خرسندم و منتظرم دقیق و منظم و بموقع ادامه دهید و وقفه ای در سلسله نویسی این مثقال، ایجاد نشود. از استقبال تان از سبک دامنه نیز ممنونم و نشانه ی لطف تان است. کماکان طالب بصیرتی هستم که به من بدهید تا زکات را پرداخت نموده باشید. خدا نگه دار.

پاسخ قله بصیرت : " سلام بر دامنه. یکی از سلسله مباحثی که در دامنه نشر داده می شود و برای ما جذاب است، بخش لیف روح است که علاوه بر مطالب مفید و تلنگر های دینی که در آن وجود دارد، نام آن نیز جذاب است. در این سلسله سعی داریم همچون شما دوست عزیز مباحثی را مطرح کنیم که روح خواننده پس از خواندن مطلب حالت سبکی به او دست دهد همانطور که جسم انسان بعد از حمام رفتن سبک می شود.ما نیز چون شما سعی می کنیم وظیفه ای را که بر گردن ما هست را در حد توان خود انجام دهیم تا که قبول افتد و که در نظر آید. اجرکم عند الله."

تبادل نظر دامنه و قله بصیرت در این پست: با عنوان "به سبک لیف روح دامنه": اینجا

طرح آیه ی شریفه مندرج در قله بصیرت دارابکلا

پنجشنبه ٢۸ آبان ۱۳٩٤ ، ۱٠:٢٢ ‎ق.ظ

پست 1478 : به قلم دامنه : 12.  به نام خدا.  اصل یکصد و چهل و دوم: "دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رئیس قوه قضائیه رسیدگی می شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد."

نکته ی دامنه : این اصل یک اندیشه ی علوی ست که توسط خبرگان قانون اساسی مانند  مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی بر صفحات قانون اساسی نقش بسته است. اجرای دقیق همین اصل است که مردم را به حکومت اسلامی متّصل و متّحد و علاقمند نگه می دارد. اصلی که آن داغی عدل علی (ع) را می طلبد بر دستان احتمالی اَمثال عقیلان.

پنجشنبه ٢۸ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٠٧ ‎ق.ظ

پست 1477

به قلم حجت الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی 47 : " بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل  بصیرت. سلام به جناب ساعت؛ نوشتة پیشنهادی کوتاه ولی گویای جنابعالی را در قالب پست 1464 در وبلاگ دامنه خواندم؛ اوّلا: از جنابعالی به جهت نگارش و ارسال این نوشته و نیز از آقا ابراهیم (مدیر محترم دامنه) به جهت بارگذاری آن در این عرصة فعّال مجازی صمیمانه تشکّر می کنم. ثانیا: امید وارم هردو بزرگوار، با این اقدام نیکتان که در راستای عمل به توصیة جاوید قرآن کریم (وَتَعاوَنُوْا غَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی) قدم برداشته اید، از پاداش الهی بهره مند شوید؛ ثالثا: جملة آغازین همین نوشته ات (جناب دکتر سید حسین، آن عالم ربانی به مردمان دارابکلا لطف دارند و حضورشان قدرت این مردم است) را به فال نیک می گیرم؛ آرزویم اینست که در کنار دیگر ارجمندان حوزوی و غیر حوزوی داربکلائی، توفیق داشته باشم تا در جهت اعتلای مردم خوب دارابکلا قدمی بردارم و موجب آبرومندی آنان گردم؛ رابعا: اگرچه به صورت نسبی، حجم پیشنهادات ارائه شده از سوی دوستان از طریق تلگرام، واتساپ و غیره چشمگیر است؛ و عمل به تک تک آن ها کاری دشوار است؛ ولی تلاشم اینست در صورت رفیق راه شدن توفیق الهی، در جلسة شب جمعه هفتة جاری، به بخش اصلی پیشنهاد نیک جنابعالی به پردازم ، و به صورت فشرده، مطالبی را پیرامون مسئلة دعا و نیایش با خدا، بیان کنم؛ تا از این طریق پاسخگوی برخی از سوالات دینی و ابهامات جوانان و نوجوانان دارابکلائی بوده باشم. خامسا: پیشنهاد می کنم: اگر توفیق عمل به آنچه که وعده داده ام فراهم نیامد، شایسته است از طریق تلگرام و غیره و به صورت جزئی به طرح آن پرسشها به پردازید؛ تا بنده هم در حدّ توانم پاسخگو باشم. ضمن آرزوی مؤفّقیّت و سربلندی، خدا حافظ و نگهدارتان باد."

پنجشنبه ٢۸ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٠٥ ‎ق.ظ

پست 1475

به قلم حاج سیدتقی 17 : " هانی ابن عروه: هانی یکی از شخصیتهای نامی وتاریخ سازی بود  که پیش زمینه مبارزه وساماندهی یاران امام در نهضت عاشورا را به همراه حضرت مسلم در کوفه به عهده داشت هانی ابن عروه مرادی از قبیله مذجح وپیرو امام علی ومورداعتماد وثوق امام حسین علیه السلام بود. هانی هم زمان با قیام مسلم بن عقیل در کوفه دستگیر و به دست عبیدالله ابن زیاد در دارالعماره به شهادت رسید. هانی اولین شخصی بود که با نماینده امام حضرت مسلم به شهر کوفه مهاجرت، و بعد از سلیمان ابن صُرد رهبر توابین در منزل ایشان سکنی گردید .حضرت مسلم وقتی در خانه هانی ابن عروه ساکن شد عبیدالله ابن زیاد بعلت مریضی شریک بن اعور که در منزل هانی بستری بود به عیادتش رفت. قبل از ورود ابن زیاد برنامه ریزی ومقرر شد در یک فرصت مناسب عبیدالله در خانه هانی کشته واز پای در آید. اما مسلم به علت روحیه دینی و جوانمردی راضی به عمل مخفی کاری ومرگ ناگهانی از ترور امتناع کرد وفرمود اسلام به مرگ ناگهانی وترور ( مرگ مخفی ) راضی نیست ومن از پیامبر رحمت  حدیثی شنیده ام مبنی بر اینکه اسلام از کشتن غافلگیرانه وترور را منع نموده وانسان آزاده ومسلمان باید جنگ وکشتن را مردانه وروبرو اقدام نماید. بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
چهارشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٤ ، ۳:۱٩ ‎ب.ظ

پست 1474

به قلم دامنه :به نام خدا. به مدد کتاب اخلاقی معراج السّعاده ی مرحوم ملا احمد نراقی این نُه گونه محبت و عشق را به اختصار و با برداشت آزاد به روی دامنه خوانان مشتاق و طالب می گشایم. امید است مفید افتد و به یقین اگر دقیق خوانده شود موثر و عاید می افتد:

اول: محبت انسان به خود که قوی ترین محبت هاست. زیرا به گفته ی ملااحمد نراقی: "محبت  چیزی حاصل نمی شود مگر به سبب ملایمت آن چیز با طبع، و معرفت آن، و اتحاد میان محب و محبوب. و شکی نیست که هیچ چیز ملایم و موافق تر به کسی از خود او نیست. و اتحاد میان هیچ دو چیز، بیشتر از اتحاد میان آدمی و خودش نیست. پس به این جهت، هر کسی خود را از همه چیز دوست تر دارد."

دوم: محبت داشتن به غیر خود است به سبب لذت جسمانی. مثل دوستی زن و مرد. دوستی  غذا و لباسهای فاخره و امثال اینها . که به قول ملا احمد نراقی

متن کامل در فراز دارابکلا : اینجا

چهارشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٤ ، ۸:٠٦ ‎ق.ظ

پست 1473

به قلم رفیق 1 : " سلام و عرض ارادت و قبولی طاعات و عبادات و عزاداری همه عزیزان و مردم فهیم و متدین دارابکلا. مشی و روش دامنه در معرفی مفاخر علمی و فرهنگی و مدیریتی منطقه سرسبز دارابکلا ستودنی است. بحق رفتار فهیمانه  و بدون حُب و بغض سیاسی دامنه در جهت بسط آزاداندیشی و پرهیز از جزم اندیشی، کمک شایانی به عرصه فرهنگی منطقه می باشد. بدرستی زحمات روحانی فاضل سلاله و ذریه پاک نبوی و علوی جناب حجت الاسلام و المسلمین استاد سید محمد شفیعی مازندرانی هرگز از ذهن مردم شریف داربکلا و مازندرانی ها فراموش نخواهد شد. امثال ایشان برگ زرین و سندی معتبر برای استان ولایتمدار مازندران میباشند که خداوند بر سلامتی و طول عمر با برکت ایشان و بیت شریفشان بیفزاید. جا دارد از زحمات اخوی ارجمند ایشان حاج سید تقی شفیعی دارابی که مدیری مردمی و دلسوز و زحمتکش میباشد تقدیر و تشکر داشت. بارها شاهد پیگیریهای مجدانه حاج سید تقی برای توسعه و آبادی منطقه دارابکلا بودم. خداوند به همه خدمتگزاران صادق و پاکدست توفیق روز افزون عنایت بفرماید."

پاسخ دامنه : به نام خدا. سلام دامنه هم به شما جناب "رفیق" که با دمیدن روح تشویق و  اعتمادبخشی، انرژی ویژه ایی ارسال نمودی. ممنونم از آزادنگری تان. در مورد استاد شفیعی مازندرانی آنچه دامنه قلبش بوده عیان ساخته و در باره ی دوست ارجمندم جناب حاج سیدتقی هم اگر خود ایشان زندگی اجرایی و مدیریتی خود را به دامنه ارسال کنند، پستی اختصاص خواهم داد چرا که ایشان یک مدیرکل در سطح استان هستند و مفید به حال نظام و دامنه برایش نه جناح بندی مهم است و نه اختلافات سلایق سیاسی. مهم آن است همه در کنار هم برای اسلام و ایران و انسان و جهان اثرگذار باشیم و نزد خدا ماجور.

چهارشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٤ ، ۸:٠۱ ‎ق.ظ

پست 1472

به قلم نگاه 21 : " سلام بر همگی. آنچه را که در دل متصوّر بودم نشد و نپسندیدم. انتظار دگری  داشتم از جناب دکتر شفیعی با توجه به پذیرش و کشش مجلس که از تمامی اقشار جامعه مخصوصا جوانان در آن حاضر و ناظر بودند. باید از این ظرفیت و پتانسیل بهره بیشتری برد در راستای اخلاق و رفتار و فهم اجتماعی و دینی. متاسفانه باید بگویم سخنان جناب دکتر بیشتر در جهت حفظ ارزش های نظام و حضور بیشتر و گرمتر از محافل حسینی بود و فراموش نمودند از مشکلات و چگونگی مقابله با آسیب ها و چالش های پیش روی خانواده ها و جوانان سخنی بر زبان آورند. جناب دکتر سید حسین شفیعی استاد حوزه و دانشگاه مجددا تاکیدم بر این است تا مشکلات خانواده ها و جامعه رسیدگی و آسیب شناسی نشود و چگونگی مقابله با آن چاره نگردد شما هر چه از حسین  (ع) و واقعه کربلا بگویی در دل و قلوب مردم رسوخ نخواهد نمود . چرا این همه از فرهنگ و پیام عاشورا سخن می گویید در عمل چیز دیگری در جامعه شاهد آنیم؟ پس چرا تاثیرش را در خانواده ها و جامعه نمی بینیم؟ نتیجه این است باید از راه دگری وارد شد. با گریه کردن و ناله زدن و حسین حسین گفتن  که البته امری ماجورانه و مذهبی است، مردم تغییر نخواهند کرد. بایستی هوشمندانه تر عمل نمود. بدرود."

چهارشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٥۸ ‎ق.ظ

پست 1471 : به قلم دامنه :  به نام خدا. به مدد کتاب معراج السّعاده ی مرحوم ملااحمد نراقی این هفت نوع محبت را به اختصار به روی دامنه خوانان مشتاق و طالب می گشایم. امید است مفید افتد و می افتد:

اول: محبت انسان به خود که قوی ترین محبت هاست. زیرا به گفته ی ملا احمد نراقی: "محبت چیزی حاصل نمی شود مگر به سبب ملایمت آن چیز با طبع، و معرفت آن، و اتحاد میان محب و محبوب. و شکی نیست که هیچ چیز ملایم و موافق تر به کسی از خود او نیست. و اتحاد میان هیچ دو چیز، بیشتر از اتحاد میان آدمی و خودش نیست. پس به این جهت، هر کسی خود را از همه چیز دوست تر دارد." بقیه در ادامه


ادامۀ مطلب
چهارشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٠٤ ‎ق.ظ

پست 1471 : به قلم دامنه : به نام خدا. در اجابت به درخواست جناب تنسر در پست 1465 کمی در باره ی حجة الاسلام والمسلمین سید محمد شفیعی مازندرانی می نویسم. وی تباری  سیادتی از ناحیه ی پدری و صبغه ی علمی و حوزوی از نسَب مادری دارند.

از دانش آموختگان مبرّز و عالم حوزه ی علمیه ی قم اند. دستی در تدوین کتاب های متنوع دینی و اجتماعی و اخلاقی دارند. و توانی پرشور در خلق شعرهای آئینی و دینی و معرفتی. چندین کتاب و مقاله ی ایشان توسط ناشران مختلف منتشر شده است. مانند: پرورش روح، حماسه عاشورا، محیط زیست، تاکتیک های متنوع کمونیسم. دیوان شعر شاخه طوبا، تفسیر وصیت نامه امام خمینی و ... .

سالها در دانشگاه های تهران تدریس داشتند و هم اینک نیز در یکی از دانشگاه های قم هم تدریس و هم مسئولیت دارند. در فقه و روایت و مسائل دینی توانایی دانشی بالایی دارند. کثیرالمَشرَب اند و ذوق و اخلاقش مردمی ست. انبساط روحیه دارند و شنوا هستند در شنیدن درد دل دردمندان. در اخلاقیات خیلی دقت دارند و دامنه بارها در مجالس و محافل عمومی، وی را در حال ذکرِ اذکار دیده است.

رابطه ی ارادتی و تفکری دامنه با ایشان مناسب، دایر و برپاست و پابرجا. در ماه های اخیر امامت موقت نمازجمعه شهرستان میاندورود مازندران را بر عهده داشتند. خطیب و سخنورند و در سخنانش بر روایات و آیات استنادات فراوانی دارند. شیوه ی تبلیغی ایشان در مخاطب رغبت می آفریند و در پی تالیف قلوب اند و نیز تِذکار اخلاقی و انسانی.

برای این روحانی فاضل که آموزگاری ست بر ما، طلب توفیق مضاعف دارم و بی بضاعتی دامنه را در معرفی خویش ببخشایند زیرا بنای دامنه در سلسله پست معرفی روحانیان دارابکلا به نسل پویای جوان، بر اختصارنویسی ست

نظر آسید علی اصغر شفیعی دارابی: «سلام. ما قرآن را از ایشان آموختیم. درس فلسفه اسلامی را در اول انقلاب از ایشان فراگرفتیم. قدرت و توانایی شناخت مکاتب بشری مانند کمونیسم و سوسیالیسم را ایشان به ما آموختند. درس اخلاق اسلامی را هم... . کتابهایش و اشعاری که به یادگار گذاشتند را مطالعه کردیم و در لابلای کتابخانه شخصی ام جاودانه است. و شما هم خیلی زیبا از حضورش نوشتید و مورد قبولم است.»

حجة الاسلام والمسلمین شفیعی مازندرانی. قم. 23 مهر 1394 . عکاس: دامنه

سه‌شنبه ٢٦ آبان ۱۳٩٤ ، ٦:٤۸ ‎ق.ظ

پست 1470

به قلم حجت الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی 46 : " بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل  بصیرت. سلام. ممنونم. خیلی گشتم و معطل هم شدم ولی نیافتم. با نوشته جناب نگاه کم و بیش آشنایم. اخیرا گفتمانی مجازی داشتیم و دوست داشتم این نوشته ایشان را بخوانم ولی نیافتم. صبح هم پس از تدریس ساعت اول حرکت خواهم نمود تا جلسه عصر را درک کنم. ضمنا در صورت امکان به صورت مشخص و مصداقی چالشهای عرصه دعا را بازگو فرمائید.شاید در بحث شب جمعه توفیق طرح فراهم آید.

پاسخ دامنه: به نام خدا. با سلام و سپاس، این موضوع دعا را شخصی به اسم مستعاری "ساعت" در پست 1464، با شما در میان گذاشت نه دامنه. بنابراین خود ایشان باید درخواست تان را اجابت کنند.

سه‌شنبه ٢٦ آبان ۱۳٩٤ ، ٦:۳٥ ‎ق.ظ

پست 1469

به قلم نگاه 20 : "سلام بر جناب دامنه و خوانانش. نگاه از جناب حجت الاسلام دکتر سیدحسین شفیعی انتظار دارد تا به مسائل و موضوعات روز جامعه که گریبانگیر و همچنین معضل اصلی جامعه اسلامی مان شده، بپردازد. از جمله معضلات جامعه مان: 1 ) مسئله ی  حجاب و عفاف است. و همگان خوب می دانیم که عفت مرد و زن از بین برود باید منتظر عواقب مخرّب آن باشیم. 2 ) مسئله ی بعدی اخلاق نیکو داشتن هم در خانه و هم در جامعه است. 3) مسئله ی سوم احترام گذاشتن به عقاید و تفکرات و بینش همدیگر است و موضع گیری انفعالی نسبت به همدیگر = اختلافات ریشه دار و کینه ای  که سخت است جبران آن. 4 ) آمار طلاق و اختلافات خانوادگی در دارابکلا رو به فزونی است  و یکی از عمده دلایل آن دخالت بی جا و عدم آشنایی به اصول اولیه تربیت درست و بی تجربگی خانواده هاست. شما خود خوب می دانید از معضلات و مشکلات محلمان دیگر نمی گویم غیبت کردن به مثال آب خوردن است یا راستگویی و درستکاری جایش را به  دروغ و تهمت  سپرده و  خیانت در حال رشد است و دیگر نمی گویم از صفا و صمیمیت و یکرنگی که کمی در حال رخت برکندن است و... شما خود از احوال این بوم آگاهی و مرحمش را نیز در لسان شیوایت داری. پس می نگارم بشارت ده از آزادگی و آزادمردی بشارت ده از بهشت نه اینکه بترسانی از جهنم. و این یعنی همان درس از مکتب حسین یعنی فرهنگ عاشورایی. کسی که اخلاق ندارد دروغ می گوید تهمت ناروا روا می دارد. افترا می گوید بخشش ندارد ومهربانی در وجودش نیست و... آنوقت تا آخر عمر اگر از امام حسین (ع) و یارانش گفته شود و از اسرای کربلا آنهایی که شکم شان از نان و ارزاق حرام پر شده  گوش هایشان کر می شود و زبانشان... به طور حتم و یقین در مراسمی که شما سخنران آن هستید حضور خواهم داشت تا ببینم و بشنوم و درس بگیرم از فضایل و کرامات تان. با آرزوی موفقیت تا آن روز بدرود."

سه‌شنبه ٢٦ آبان ۱۳٩٤ ، ٦:۱٩ ‎ق.ظ

پست 1468

به انتخاب دامنه : قسمت 111 . به نام خدا. از خواجه عبدالله انصاری پیر طریقت هرات پرسیدند از ارادت؟ گفت: نَفَسی ست میان علم و وقت، در ناحیه ی ناز، در محله ی دوستی، در سَرای نیستی. ( منبع: کشف الاسرار ص 287 در ذیل تفسیر آیه ی 51 انعام )

دوشنبه ٢٥ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:۱٤ ‎ق.ظ

پست 1467

به قلم حجت الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی 45 : " بنام پرودگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. از اطلاع رسانی خوب جنابعالی تشکر می شود. هردو پست را ( دامنه: منظور پست های شماره ی 1463 و 1464 است ) دیده و همه جملات را به قصد استفاده به دقت خواندم.  تذکرات و پیشنهادات خوبی مطرح شد. امید وارم درصورت فراهم آمدن زمینه و رفیق شدن توفیق الهی بتونم به پیشنهاد جنابعالی و نیز به پیشنهاد سایر دوستان که از طریق تلگرام و واتساپ برایم ارسال نموده اند عمل نمایم. ان شاء الله."

دوشنبه ٢٥ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:۱۱ ‎ق.ظ

پست 1465 : به قلم تنسر 59 : " به نام خداوند رحمان ورحیم. سلام ودرود جناب دامنه ودامنه خوانان گرامی. دردفتر ،یادی از ایام، افتخار معرفی چند چهره شاخص دارابکلا را داشتیم، چنانچه اگر نتوانسته ایم به کلیه زوایای این شخصیت ها اشارتی داشته باشیم، به دلیل اطلاعات کم از این بزرگواران بوده، و از طرفی هم اگر شخصیت های بودند ولی حافظه ام توان یاری نداشته که بازگو نمایم.

چنانچه دوستان در این راستا اطلاعات دارند دست کمک به سوی شان دراز میکنیم. و دفتر یادی از ایام همچنان باز می باشد. ولی در اینجا دفتری دگری باز نموده، به نام دفتر نیکوداشت که بر مبنای شخصیت هایی که در قید حیات می باشند و در مسائل علمی و فرهنگی و کارهای عام المنفعه و دستی در خیرات و تخصص های علمی، پا را از دیگران فراتر نهادند، مطالبی خواهم نگاشت.

تنسر به دور از خط وخطوط سیاسی واجتماعی، برای این عملش، چهار انگیزه برای خویش در نظر گرفته: 1- تشویق و ایجاد انگیزه در مردم، بخصوص نسل جوان که شاخصه از این شخصیت ها را داشته باشند. 2- نیکوداشت و تمجید، نه تملّق، از این شخصیت ها که سرمایه ایی هستند برای همگان، که در قید حیات هستند. 3- ترغیب در وجود این شخصیت ها جهت مساعدت و مصافحه بیشتر با مردم وجوانان. 4- شناساندن این شخصیت ها، نشانه شعور علمی و فرهنگی بالای دارابکلایی ها در اذهان مردم.

اولین فال نیک به نام شخصیت فاضل و ادیب و شاعر و نویسنده و روحانی بزرگوار حاج آقا شفیعی مازندرانی است که به تحریر درمی آورم. جناب آقای شفیعی مازندرانی در خانوادهمتدین و مذهبی تربیت یافته. جد مادری ایشان از روحانیون و فاضل بزرگی بودند. ایشان داماد آیت الله دارابکلایی می باشد و در مکتب این بزرگوار کسب فیض نموده. استاد حوزه و دانشگاه است. ایشان از جمله نویسدگان و مولفان کتب مذهبی و اجتماعی میباشند. ذات و طبع شاعری ایشان در باب مسائل مختلف مذهبی و اجتماعی بقیه در ادامه ی مطلب 

حجة الاسلام والمسلمین سید محمد شفیعی مازندرانی.قم. مهر 94. عکاس: دامنه


ادامۀ مطلب
یکشنبه ٢٤ آبان ۱۳٩٤ ، ٦:۱۳ ‎ب.ظ

پست 1464

به قلم حاج سیدتقی 16 : " ثبات قدم عباس در ولایتمداری. هر انقلاب ونهضت برای شکل گیری نیاز به بستری داشته ودارد بستر نهضت عاشورا به بدعت وانحراف در دین و حاکمیت فاسق برزمان وزعامت مردم بعنوان خلیفه جانشین رسول الله از سوی معاویه به حاکمیت رساندن  یزید بود. لذا امام حسین (ع) برای نجات دین واجرای دستورات قرآن با رها کردن حج تمتع وتبدیل به عمره  نیمه کاره نهادن طواف کعبه بسوی کوفه جهت اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر برای احیای دین جدش تلاش در جهت اصلاح امور مسلمین با فرستادن سفیر و پیشقراول حضرت مسلم حرکت وانقلاب اعتراض خود را آغاز نمود و به همین منظور اگر خدا یاری کند در صدد بیان اسامی وخلاصه سوابق یاران وهمراهان وجنگ آوران لشگر مختصراما بزرگ وتاریخ ساز وعاشورایی امام (ع) را به رشته تحریر، و با مساعی ودعای خیرعزیزان مرور می کنیم.:

1- مسلم بن عقیل: رسول وفرستاده و سفیر و پسر عم  وداماد  امام حسین(ع) بودند. مسلم بن عقیل در نیمه ماه رمضان سال 60 از مکه به طرف مدینه واز آنجا به طرف کوفه عازم شدند حضرت مسلم حدود 62 روز در کوفه بود ودر این ایام به امور نهضت امام وجانشینی برادرش امام حسین (ع) و در کنار برادر دیگرش محمد حنفیه عهده دار بود. بقیه در ادامه ی مطلب

نهر علقمه کربلا. 600 متری حرم. نهر منشعب از فرات که حضرت ابوالفضل (س) در 3500 متری آن آب گرفت، در راه برگشت به شهادت رسید. عکاس: دامنه. 2 دی 1393 کربلا


ادامۀ مطلب
یکشنبه ٢٤ آبان ۱۳٩٤ ، ۱۱:٤٦ ‎ق.ظ

پست 1464

به قلم ساعت 3 : "سلام. جناب دکتر سید حسین، آن عالم ربانی به مردمان دارابکلا لطف دارند و حضورشان قدرت این مردم است در رسیدن هر چه بیشتر شعور حسینی. مطلبیست که باید بگویم : جناب دکتر تعدادی از جوانان و نوجوانان، در امر دعا و نیایش خدا، از طریق نماز، قرآن و حتی خواندن نماز شب اصرار ورزیده و در افکارشان سوالات دینی بسیار و ابهامات عجیبی وجود دارند، ( هر چند هر کس در این وادی بیاید باید سوال و ابهام داشته باشد وگرنه راه رااشتباه رفته) اگر خوب راهنما نشوند افراد سودجو ... به آسانی میتوانند با خرافه گویی ها وشستشوی مغزی این افراد را از راه بدر کنند. در این چند شب خواهشا به این موضوع هم بپردازید. و دوست داریم جناب دامنه هم کمی در عرصه باشد تا ما هم بتوانیم کمک علمی از نشست با او داشته باشیم، هر چند با ساعت قهر است ولی ساعت همچنان دقیق است و میزان."

پاسخ دامنه: به نام خدا. سلام جناب ساعت. دامنه با ساعت قهر نیست؛ فقط تمنّا داشته و  دارد که میزان باشد ساعت، و عقب و جلو نیفتد تا وقت را نادقیق بنُماید. همین و ممنونم هستی در دامنه و دامنه خوانی هم.

یکشنبه ٢٤ آبان ۱۳٩٤ ، ۱۱:٤٤ ‎ق.ظ

پست 1463 : به قلم حجت الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی 44 :دامنه: این اطلاعیه دیشب از سوی ایشان جهت انتشار در دامنه به تلگرام دامنه ارسال شده است که عینا" منتشر می شود. دامنه ضمن سلام به جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین شفیعی، خرسند و مفتخر است که شیوه ی پسندیده ای را پیش از رفتن به تبلیغ، اِعمال و نیازسنجی از مخاطبین شان را به درستی مطرح و طلب نمودند:

" بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. در صورت همراه شدن توفیق الهی امید است از شب چهارشنبه هفته جاری به مدت چهارشب در دارابکلا انجام وظیفه نمایم و اندکی از بار سنگین تبلیغیم بکاهم جنابعالی می تونی با پیشنهاد سازنده و تذکرات سودمند خود سهیم در طرح مطالب مورد نیاز و رفع برخی از چالشهای اجتماعی و فرهنگی و غیره باشید و از پاداش الهی نیز بهره مند گردی. پس از باب عمل به توصیه جاوید قرآن کریم (تعاونوا علی البر و التقوی) از ارسال پیشنهاد سازنده خویش دریغ نورزید. سرفراز و سربلند باشی."

یکشنبه ٢٤ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:۳۱ ‎ق.ظ

پست 1462 : به تدوین دامنه : 18. به نام خدا. امروز سالروز درگذشت یکی از روحانیان برجسته و زاهد و عارف و حکیم و تاثیرگذار بزرگ حوزه ی علمیه قم، مرحوم آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی ست. ضمن تجلیل مقام  شامخ ایشان و درود به روح تزکیه شده و تزکیه گر آن حکیم الهی، ترجیح دادم از سلسله مبحث مهم مسائل قرآنی دامنه، قسمت 18  "قرآن در صحنه" را که بحثی بسیار مهم در برکت بودن قرآن است، هدیه ی دامنه خوانان علاقمند به مباحث قرآنی کنم که امروز هم روز کتاب و کتابخوانی ست و هم روز بزرگداشت علامه طباطبایی:

وَ هَذَا ذِکْرٌ مُّبَارَکٌ أَنزَلْنَاهُ أَفَأَنتُمْ لَهُ مُنکِرُونَ. این کتاب پر برکتى است که نازلش کرده ایم چرا شما منکر آن هستید. ( آیه ی 50 سوره ی انبیا ).

تفسیر مرحوم علامه طباطبایی در المیزان" کلمه هذا (این) اشاره است به قرآن و اگر آن را ذکر مبارک خواند بدین جهت بود که قرآن ذکرى است ثابت و دائم و کثیر البرکات، هم مؤمن از آن بهره مند مى شود و هم آسایش کافر را در جامعه بشرى تامین نموده است، و خلاصه همه اهل دنیا از آن منتفع مى گردند، چه آن را قبول داشته باشند و چه نداشته باشند. چه به حقانیت آن اقرار داشته باشند و چه منکر آن باشند.

دلیل بر این معنا تجزیه و تحلیل آثار رشد و صلاحى است که همین امروز در مجتمع بشرى مشاهده مى کنیم زیرا اگر به عقب برگردیم و تا به عصر نزول قرآن و ما قبل آن پیش برویم مى فهمیم که در اثر قرآن بشر از کجا به کجا رسید، چه بود و چه شد، آن وقت مى فهمیم که قرآن ذکرى است مبارک که همه افراد بشر به وسیله آن رشد یافتند، حال چه اینکه  خودشان با زبان اقرار کنند و یا آنکه از اقرار زبانى به حقانیت آن خوددارى نمایند و منکرین حق آن را از زیرپا بگذارند و نعمت عظماى آن را کفران کنند گو اینکه مسلمین هم در انکار منکرین و کفران آنان بى دخالت نبوده اند. چون مسلمانان در امر قرآن کریم اِهمال نمودند، همچنان که خود قرآن از زبان رسول خدا (ص) نقل مى کند که در قیامت مى گوید: یا رب ان قومى اتخذوا هذا القرآن مَهجورا."

یکشنبه ٢٤ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:۱٩ ‎ق.ظ

پست 1461 : به توضیح دامنه : به نام خدا. جناب آقای دکتر ایوب برزگر نژاد از طبیبان حاذق و دلسوز شهرستان نکا و منطقه ی وسیع هزارجریب، نسبت به انتشار شعرهای شان به زبان محلی در دو پست ویژه، دامنه و دامنه نویسی به نام مستعاری " تنسر " را مورد لطف قرار دادند. (یعنی این دو پست: پست  1184 با عنوان دونّی پسر اینجا و پست 12544 با عنوان یادش بخیر مندرج دراینجا)

و نکته ای زیبا هم در این متن کوتاه خود در باره ی حضورشان در دارابکلا در ایام طفولیت یادآوری کردند. از دکتر برزگرنژاد تمنّا دارم همان طور که مرقوم فرمودند، سروده های دلنشین خویش را به دامنه و دامنه خوانان پرشمار هدیه نمایند تا در دامنه منتشر شود. ضمن سلام و سپاس، متن دکتر را با هم می خوانیم:

«سلام.  از لطف دوستان بسیار ممنون و سپاسگزارم . من تا 3 سالگی در دارابکلا بودم و به نوعی اونجا رو وطنم میدونم. انشاالله سایر سروده هایم را تقدیمتان خواهم کرد.»

شنبه ٢۳ آبان ۱۳٩٤ ، ۳:٤۳ ‎ب.ظ

پست 1460 : به قلم حاج سیدتقی 15 : "سلام جناب آقای  طالبی . مطالب ذیل بمناسبت ورود اُسری به شام. تقدیم همه دامنه خوانان گرامی. ازامام سجاد(ع) امام سوم و بیمار مصلحتی واقعه کربلا پرسیدند آقاجان این همه مصیبت وارده بر اثرظلم و جور وستم جنایت یزیدیان برشما و یا درکجاها به شما بیشتر سخت گذشت؟ امام سه بار فرمودند : الشام، الشام، الشام. شاید راوی انتظار داشت امام بگوید کربلا و گودال قتلگاه و هنگام بریدن سر امام در مقابل چشمان حضرت زینب. یا بریدن دستها و تیر زدن به چشمان عباس علمدار سید سالار و فرمانده لشکر حسین(ع) در کربلا. یا ارباً، اربا و قطعه قطعه شدن بدن حضرت علی اکبر یا تیر حرمله به گلوی علی اصغر طفل شیرخوار و یا اسیری آل الله و بقیه در ادامه ی مطلب

سلام بر حضرت زینب سلام الله علیها، اُسوه ی بی همتا در کربلا


ادامۀ مطلب
شنبه ٢۳ آبان ۱۳٩٤ ، ۱٠:٤۳ ‎ق.ظ

پست 1458 : به قلم تنسر 58 : " به نام خداوند رحمان و رحیم. سلام ودرود بر دامنه ودامنه خوانان گرامی. نوشته ای که به تحریر می آورم از جنس دلبستگی و اتحاد است، فرامرزی است، یا به عبارتی در هم شکستن مرزهاست که دولتها وحکومتها با قوانین موجود مهیا نمودند. سال پیش با هماهنگی دولت ایران وعراق در اربعین امام حسین(ع) به مدت چند روز جهت باشکوه برگزار کردن این ایام، اقدامات موثر انجام گرفته و مفهوم ارادت وعلاقه به ائمه و اعتقادات دینی ومذهبی حد و مرز را در هم شکسته بود را به عینه به تصویر کشیدند و تا جایی که توانسته است، شور حسینی با همان اتحاد و یکدلی، شعورحسینی  در دو ملت ارتقاء بخشد.

به نحوی که مردم شیعه عراق در مسیر راه و در کربلا و نجف با پذیرایی از مردم ایران با توجه به بذر دشمنی را که کینه توزان، همان آنهای که در طول تاریخ نسبت به مریدان خاندان نبوی بین دو ملت پاشیده بودند. ولی شعور حسینی هر دو ملت را به دوست وغمخوار همدیگر، متحد ویکپارچه بدل نموده. مردم عراق با توجه به اینکه نمی شود عرب نام نهاد، بلکه اینها فقط عرب زبانند، در همین پذیرایی از زائران اباعبدالله، با همان شعور حسینی که دارند، حد و مرزها را شکستند و در ازای مهمان نوازی آن هم به نحو احسَن و با توجه به زندگی محقّرانه خویش ،مزد و بهائی جز عشق و ارادتمندی به امام حسین (ع)، طلب نخواهند کرد. این نمونه اعلایی از برداشتن سیم خاردارهای مرزی که دست پرورده استعماری برای ملتها تبین گشته است.

با توجه به اطلاع واصل شده، امسال برای ورود به عراق،جهت مراسم اربیعن امام حسین، مبلغ 30 دلار روادید اخذ می نمایند، با توجه به اینکه مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی، تاکید نمودند بر اینکه زوار امام حسین در ورود به کربلا وانجام مراسم اربعین، رایگان و پذیرایی در خور زوار انجام شود، ولی نمی دانم چه دستی از دستهاست،که دولتها با توجه به خیل عظیم دلداگان حسینی در پارسال، آنها را در مسیر کسب منابع مادی سوق داده، بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
شنبه ٢۳ آبان ۱۳٩٤ ، ۸:٢۸ ‎ق.ظ

پست 1455 : به سُرایش حجت الاسلام شفیعی مازندرانی 22 : ( دامنه: متن شعر زیر را امروز جمعه 22 آبان 1394 جناب حجت الاسلام والمسلمین استاد شفیعی مازندرانی جهت انتشار در دامنه به تلگرام دامنه ارسال نمودند. ضمن سلام به ایشان و سپاس فراوان از اهتمام شان، با هم آن را می خوانیم. ):

انتقام. هیهات من الذّله

 قَسم بر آن سرِ بَر نی، ظِلام می افتد   سواره های ستم از قیام می افتد

 میان تشت زر دیو، این چنین بسرود  که کاخ ظلم و ریا از سِتام می افتد

 خیام دلبر مظلوم تا ابد برپاست   غرور و مستی اصحاب جام می افتد

 دو چشم خطبه و اشک اسیر کرب و بلا  به خصم گفت که این احتشام می افتد

 ستاده در همه اعصار بین، سپاه حسین  به امر حضرت حق، خط شام می افتد

 عزای او همه هیهات و نای نصرت حق   که منتقم رسد و غم، تمام می افتد

 خمینی، خامنه ای، پاسدار عاشوراست  وگرنه محفل خون از پیام می افتد

 خدا کند که بمانیم و خود نظاره کنیم  ز فتنه های جهان، یاد و نام می افتد

 چو ذوالفقار عدالت فَرَش برون آید  شفیعی، سکه هر بدمرام می افتد

شفیعی مازندرانی 1394/8/22

 حجت الاسلام والمسلمین استاد شفیعی مازندرانی. قم. مهر 1394. عکاس: دامنه 

جمعه ٢٢ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٤٩ ‎ق.ظ

پست 1453

به قلم ساعت 2 : "سلام. مشکلات موجود درنظام سلامت ایران: م: مشکلات. ر: راهکار

م.مشکلات تامین مالی/ پرداخت 60%هزینه ها توسط مردم

ر.اخذ سهم سلامت از مالیات، درآمدهای نفتی، عوارض محلی و درآمدهای سازمانهای مسئول به شیوه ای مطلوب/کنترل و برنامه ریزی مناسب سازمانهای بیمه

م.مشکلات موجود در ساختار سازمانی(رسمیت گرایی زیاد/ افت نوآوری)

ر.تشکیل هیئت بازنگری و تدوین ساختار سلامت کشور با حضور جمعی از خبرگان دانشگاهی واجرایی،وزارتی و نمایندگان مردم و بخش خصوصی 
بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
جمعه ٢٢ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٤۳ ‎ق.ظ

پست 1452 : به قلم دامنه : به نام خدا. جناب تنسر سلام علیکم. دردنوشته ی ملموس تو را که به خوبی از آن شخص که در بند درمان در یکی از بیمارستان های امروزه روز ساری و یا شهر دیگری ست، به تانّی خواندم و دردم را در درونم فرو بردم ولی اشک های بی امانم را روی گونه هایم خیس خیس ریختم. باید بگویم آنچه آوردی به روایت و به دل دردناکت و شاید چشمان آغشته به خش و اشک و آب و آبرویت، واقعیاتی ست که نمی توان از کنار آن به آسانی گذشت.

بله، در این مساله مثل تو می اندیشم که قلب مردم را نباید جریحه دار نمود. درد مردم را نباید افزود. نوشته ی دردآمیزت را باید دست اندرکاران امور و دلسوزان و مسئولان که نوکر مردم اند در نظام ولایی و اسلامی، تدبیر کنند و به داد و درد و آه و نوای مردم برسند. اما این که چرا این همه ازدحام است در بیمارستان های دولتی؟ به نظر دامنه یکی از علت ها علاوه بر آنچه شما گوشزد کردی، شاید این باشد:

در طرح نظام سلامت دولت حجة الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که با تلاش قابل تحسین دکتر حسین هاشمی وزیر بهداشت و مویّدات خشنودانه ی رهبر معظم انقلاب از آن، به درستی و قاطع و مردم گرایانه به اجرا درآمده است، به گمانم یک نفص عمده و اساسی هم وجود دارد و آن این است که از یک سو هزینه های درمان در بیمارستان های دولتی را به تدبیر درست و معقول به حد بسیار پایین آوردند که جای بسی تشکر است و شکر گزاری به درگاه خدا.

ولی از آن سو به نظر می رسد هزینه های گزاف و سرسام آور درمان بیمارستان های خصوصی را یا اساسا" ورود نکردند و یا دست شان را آزاد گذاشتند با هر نرخ و هزینه ای بیماران را پذیرش و درمان کنند تا درآمدزایی داشته باشند و چرخ بیمارستان ها به رضایت مالکان شان بخوبی چرب و نرم بچرخد.

و همین عدم تعادل در هزینه های دو نوع دولتی و خصوصی، صف بیماران را در مراکز دولتی انبوه کرد. زیرا واقعا" برای بیشتر مردم ایران با این درآمد اندک و گرفتاری های زیاد و چاله چوله های متعدد زندگی (مانند مسکن، تحصیل، ازدواج، وام، خوراک، و هزار هزار هزینه ی ریز و مخفی و روزانه و شبانه و نیز چندین جای در به دری و صدها رنج بی حساب و کتاب و خروارخروار غصه ی تبعیض و شکاف فقر و غنا و قِس علی هذا) رفتن به بیمارستان های خصوصی که حرف نخست آنجا ریختن پول و اعتبار است، بسیاربسیار گران است و سخت و ناممکن. حرفم تامّ و تمام اما دردم تامّ ولی بی اتمام.........!!

نظر سید علی اصغر شفیعی دارابی : «سلام. من هم اعتقاد دارم حتی بیمارستان های خصوصی تبدیل به بیمارستان دولتی شوند. مردم باید از خدمات ارزان دولت بهره مند شوند. ظلم بزرگی است به مردمی که بیشترشان بیمار شده اند. چقدر حجم دغدغه های گوناگون را تحمل کنند؟ در کشورهایی مانند سوِئد حتی بیمارستان های خصوصی هم حق مردم را لحاظ می کنند.»

بیمارستان میلاد تهران

پنجشنبه ٢۱ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٢٤ ‎ق.ظ

پست 1451

به قلم تنسر 57 : " به نام خدای رئوف ومهربان. سلام دامنه ودامنه خوانان گرامی. یک روایت پرماجرا و درد آشکارا و خفته جامعه. واقعه ای را که هر روز در جامعه وقابل لمس برای بنده و با انگیزه همدردی با مردم میهنم به شیوه دردمندانه بیان می کنم. انشالله گذر هیچ کس به بیمارستان نیفتد. که به جای درمان، درد را افزون می کنند، به جای معالجه، محاکمه می کنند. واقعیت از این قرار است که در جلوی درب پذیرش، به درد دل های جورواجوری مواجه می شویم. یکی گفته الان چهار ماه نوبت گرفتم، یکی دیگه نزدیک یک ماه که امروز و فردا می کنند. دیگری پانزده روزه که پذیرش اعلام کرده با شما تماس می گیریم، ولی تا حالا هیچ تماسی نگرفته اند، دیگری هم با چشم های غمبار می گه کارم فقط اینه هر روز میام تا شب، بعد گفته میشه تخت خالی نداریم ،یکی هم الان پنج روزه برایش امروز و فردا می کنند. با توجه به سفارش یکی از دوستانش ،چونکه دیده بود بعضی از کارمندان بیمارستان دفترچه آشنایان را با همان روش بند (پ) که یکی از معیارهای اصلی و رفع و رجوع است و جز ارکان اصلی زندگی اجتماعی است مثل اکسِژن برای بدن. اگر بنده خود شخصا با این واقعیت که عینا" روایت شد برایم، مواجه نبودم، این جور حرفها را نوعی شایعه پراکنی برای بدنام کردن نظام می دانستم. چنانچه برخی از مسئولین ( پاسخ دامنه در پست جداگانه ی 1452 )

بقیه ی متن دردناک تنسر در ادامه ی مطلب


صف طولانی بیماران محروم شهرستان هشت بندی هرمزگان در بیمارستان صحرایی شهید آیت الله صدوقی سپاه پاسداران استان اصفهان.

درود دامنه بر این اقدام مردمی و پسندیده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


ادامۀ مطلب
پنجشنبه ٢۱ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٢٢ ‎ق.ظ

پست 1450

به قلم دامنه : به نام خدا. عکس زیر حجت الاسلام والمسلمین شیخ اسماعیل دارابکلایی مشهور به آقای صادق الوعد است، یکی از فرزندان روحانی و فاضل مرحوم آیه الله محمدباقر دارابکلائی و داماد مرحوم آیه الله سیدرضی شفیعی دارابی رئیس جامعه روحانیت مازندران. وی از دانش آموختگان حوزه ی علمیه ی قم است. مدتی زیاد در دانشگاه های تهران تدریس داشتند. در حوزه و مراکز تحقیقاتی قم نیز سمت استادی دارند. صاحب چند اثر علمی و تحقیقی اند. از جمله کتابی هم در باره ی علم سیاست نگاشته اند. سخنور مشهوری اند. سبک بیان ایشان با تُن صدای خاص و جذاب و فارسی بلیغ اش، گیرایی ویژه ای در مستمعین ایجاد می کند. در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در دارابکلا محوریت داشتند و در شکل دهی راهپیمایی های مردمی در محرم همان سال نقش شجاعانه ای ایفا نمودند. برخی از سخنرانی های ایشان هنوز نیز در گوش های مان طنین دارد. برای این روحانی بزرگوار و باسواد که عالمی شایسته و روحانیی قابل احترام و اکرام هستند و نیز یادگار مرحوم آقا و افتخار علمی و دینی دارابکلا، آرزوی توفیقات روزافزون و سلامتی و قُرب الی الله دارم. از ایشان بابت این نوشته ی اندکم پوزش می خواهم. تلاشم همواره این بوده و هست نسل جوان با روحانیان محل آشنایی یابند و دامنه نیز سهم خویش را در این باره بعون الله تعالی، اَدا نموه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ اسماعیل دارابکلایی. قم. مهر 1394. عکاس: دامنه

چهارشنبه ٢٠ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٢٠ ‎ق.ظ

پست 1449 : به قلم دامنه : قسمت 15. به نام خدا. از مصاحیه ی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در نمایشگاه مطبوعات ایران در تهران، شنیدم که در دفاع از حضور آزادانه ی مطبوعات در کشور استدلال قشنگی نمود و گفت: چون برخی ها از خدا نمی ترسند ولی از مطبوعات می ترسند.

بله همین گونه است آقای شمخانی. چون اغلب آنان از ضایع شدن نزد مردم هراس دارند نه در پیشگاه عدل خداوند. چون بیشتر آنها فکر می کنند، می توانند آن دنیا هم کلاه برداری کنند. مطمئن هستند مثلا" شفاعت می شوند! گویا قادر هستند با مال و ثروت انبوه و پرونده های انبوه تر، همه چیز را حل و فصل کنند حتی محاکمات یَوم تُبلی السّرایر را.

باز ممنونیم از شما که سخنی به مراتب بحق گفتی و این جمله ات ماناست و ارزش شنیدن داشت. ایران ظرف شایسته ی ست برای ایمان. جامه ی اسلام و ادیان الهی بر تن ایران، مسئولیت آفرین است و حیات بخش. فقط پروا می خواهد و نقد و نظر مردم را شنیدن و عمل نمودن. زیرا به فرموده ی امام خمینی مردم ولی نعمت هستند و به فرموده ی رهبر معظم انقلاب همه چیز امانت مردم است و حق النّاس.

پس از نظر دامنه، مطبوعات به طبع و چاپ برسانند آنچه حق است و اَدای آن واجب و ترک آن مستوجبِ سرزنش. زیرا امور مردم و ایران و اسلام فرصت قضا ندارد.

آن تیتر «نیمی از بیمارستان دولتی فرسوده هستند» برای دامنه مهمتر است

7456 حقوقدان؟ دامنه می گوید: اساسا" در ردّ صلاحیت فرد منحرف، مطلقا" نباید ملاحظات باشد چه رسد به کمترین ملاحظه

چهارشنبه ٢٠ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:۱۱ ‎ق.ظ

پست 1447 : به قلم دامنه. به نام خدا. گذشته ی یک کشور مانند گذشته ی انسان می تواند یک افتخار و مایه ی تقویت و ترقّی و تمدّن محسوب شود. وقتی گذشته ی کشور را از اذهان محو کنیم، عشق به کشور را دچار خلاء تاریخی کرده ایم. یقین کنیم چنانچه گذشته ی طولانی ایران را فراموش کنیم و یا از هوش و حافظه ی ایرانیان زدوده نماییم، هیچ فرقی با کشورهای تازه تاسیس و نوبنیاد و فاقد سابقه ی تمدنی که معمولا از ورای جنگ و ستیزه و دستان و داستان نامرئی توطئه گران جهانی سر بر می آورند، نخواهیم داشت.

تاریخ ایران هرچند در برهه هایی شاهانه و ستمگرانه بوده است، ولی به هر صورت جزوی از سابقه ی تمدنی ست و نشانه ی عمر دراز و چند هزار ساله ی ایران. ایران را با همه ی زوایایش حفظ کنیم که به برکت رهبری داهیانه ی امام خمینی با قیام بحق و آرمانی مردم غیور ایران و نثار خون پاک صدها هزار شهید جان بر کف، که اغلب شان شهیر و مبارز و دارای ویژگی های ملی و جهانی بودند، جامه ی جمهوری اسلامی پوشیده و بر رای های آزادانه ی مردم متّکی شده و بر اساس اسلام ناب محمدی مبتنی گردیده. هر گونه کژی از این مسیر، جفاست و بی نهایت کُفران نعمت و بی شک و تردید مبتلاشدن به نِقمت. پس درود بر هر گونه همّت و همه ی حمیّت.

تبریز، امن ترین شهر ایران

سه‌شنبه ۱٩ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٤٥ ‎ق.ظ

پست 1446

به قلم حاج سیدتقی 14 : ( دامنه: این متنی کامل و دقیق از دوست ارجمندم جناب حاج  سیدتقی شفیعی ست در باره ی تکیه ی ببخیل و مسائل اطراف آن که به دامنه ارسال نمودند. به نظر دامنه بحثی بسیار مناسب بود این متن شان که عینا" در زیر می آید. ضمن سلام و سپاس، پاسخ دامنه نیز در انتهاء آمده است ):

" وقف عملی ماندگار. سلام جناب طالبی و دامنه خوانان گرامی: فلسفه وجودی عزاداری به حیات انسانی برمی گردد وبعضی معتقدند از آدم تا خاتم وائمه معصومین (ع) خصوصا در زمان امامت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه بصورت محفلی شروع شد آن حضرت با دادن صله به شعرا برای سرودن وخواندن شعر ومدیحه سرایی برای سیدالشهدا اقدام می نمودند اما بصورت خیلی رسمی وبه شکل هیات ونشستن در مکان خاصی ورسمیت یافتن روز عاشورا بعنوان عزای رسمی وملیت بخشیدن آن از زمان خلافت آل بویه شروع شد. آل بویه اولین حکومت شیعی در ایران بودند و حاکمان بر مبنای دین و موازین اسلامی و با اتکا و نگرش شیعی حکومت اسلامی در ایران تشکیل داده بودند.

بحث تکیه بابویه خیل یا بقول ما (بیخیل ) ان شاءالله با تاسّی از اجداد طاهرشان آل بویه بوده، تلاش کنیم تا عمل به وقف اثرات وضعی و اجتماعی  خوبی دارد و مردم تشویق به خیر شوند. خاندان بابویه در محل ما دارای شایستگی های زیادی بوده وهستند و شاخص ترین آنان شهیدان شیخ حسن بابویه فرزند مرحوم حاج حسین و علی اصغر بابویه فرزند هدایت (گتی)رحمت الله علیه هستند. بقیه ی متن و پاسخ دامنه در ادامه ی مطلب

حاج سیدتقی شفیعی. عکس: استقراض از قله بصیرت


ادامۀ مطلب
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳٩٤ ، ۱٢:۳٢ ‎ب.ظ

پست 1445 : به تدوین دامنه : 17. به نام خدا. در این قسمت به این سوال می پردازیم که چرا قرآن می گوید به حضرت ابراهیم " رشد " و بصیرت بخشیده ایم: وَ لَقَدْ آتَیْنَا إِبْرَاهِیمَ رُشْدَهُ مِن قَبْلُ وَ کُنَّا بِه عَالِمِینَ. و به تحقیق که ما در گذشته به ابراهیم آن رشد و بصیرتى را که مى توانست داشته باشد، دادیم و ما داناى حال او بودیم. ( سوره ی انبیا. آیه ی 51 ).

تفسیر مرحوم علامه طباطبایی در المیزاندر این آیه به ماقبل موسى و هارون، و نزول تورات، انعطافى شده، و کلمه "مِن قبل" آن را به خوبى مى رساند و مراد این است که بفرماید: دادن تورات به موسى و هارون از ما امر نوظهورى نیست، بلکه سوگند مى خورم که ما قبل از موسى و هارون این رشد را به ابراهیم داده بودیم. و مقصود از رشد معنایى است که در مقابل غَىّ و گمراهى قرار دارد، و آن رسیدن به واقع است، و در ابراهیم اِهتداى فطرى و تامّ و تمام او به توحید و به سایر معارف حقّه است. و اضافه رشد به ضمیرى که به ابراهیم بر مى گردد، اختصاص رشد را به وى مى رساند، و مى فهماند که ابراهیم خود لایق چنان رشدى بود. مؤید این معنا جمله "وَ کُنَّا بِه عَالِمِینَ؛ (ما هم او را مى شناختیم) است. و این کنایه است از علم به خصوصیات حال او و مقدار استعدادش. و معناى آیه این است که سوگند مى خورم که ما به ابراهیم دادیم آنچه را که وى مستعد و لایق آن بود، و آن عبارت بود از رشد و رسیدنش به واقع، و ما او را از پیش مى شناختیم.

و همانطور که گذشت مراد از آنچه خداى سبحان به ابراهیم داد، همان دین توحید و سایر معارف حقه است که ابراهیم علیه السلام بدون تعلّم از معلّمى، و یا تذکر مذکّرى، و یا تلقین ملقّنى، با صفاى فطرت و نور بصیرت خود درک کرد."

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳٩٤ ، ٦:۳٦ ‎ق.ظ

پست 1444

به انتخاب دامنه : به نام خدا. در یکصد و دهمین لیف روح که در ابجد به نام علی علیه است، سخنی از آن امام عدالت گستر را می آورم: امام علی در قصار 1311 مندرج در نهج البلاغه، در عظمت دنیا می گوید و در شِکوه های آن. درد دل علی (ع) با کسی ست که دنیا را ذمّ و نفرین می کند اما در واقع غرق در آن است. حال آن که امام علی (ع) می گوید دنیا اگر واقعا" دقیقا" بدان نگریسته شود " مسجد و عبادتگاه محبّان خدا و مَهبَط وحی " است.

قارچ جنگل دارابکلا. ارسالی "دارکلایی ریکا" 15 آبان 1394

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳٩٤ ، ٦:۳٢ ‎ق.ظ

پست 1443

به قلم تنسر 56 : ( دامنه: متنی ست از جناب تنسر در 11 بند. دیشب به دامنه ارسال کردند که  خواندن آن از نظر دامنه مهم است و قابل تامّل و چاره جوییدن. ضمن سلام به تنسر و خداقوت و تشکر از قلم زدن هایش، تمامی مطالب عینا" بی سانسور منعکس می شود) :

" سلام ودرود بردامنه و دامنه خوانان گرامی. به نام خداوند رحمان. سلام برحسین واصحاب حسین،سلام بر اولاد حسین. حسین کشتی نجات است. شکوه وعظمت عاشورا بعد 1400 سال هنوز جان وروح تازه ای دارد،واین تازگی اش به شور وحالی است که مردم در طی این سالیان با برگزاری مراسم با کیفیات، درخور حرکت حسینی برپا داشته اند، ومردم با جان و دل واشتیاق فراوان در برپایی مراسم محرم سر از پا نمی شناسند. گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان،فارغ از نگرش فکری وسیاسی خاصی،با یکدلی مردم برگزار می شود،صداقت وپاکی در این مراسم حاکم است. فقیر وغنی یا موقعیت پستی ومقامی نمی شناسد،همه در صفوف منظم ویکپارچه، ادای احترام می کنند و انگار در پیشگاه حضرت حق ادای تکلیف می کنند.با توجه به عظمت بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
یکشنبه ۱٧ آبان ۱۳٩٤ ، ۱٠:۱۱ ‎ق.ظ

پست 1442 : به قلم حجت الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی 43 : ( دامنه: این متن تازه ای از ایشان است که صبح امروز 17 آبان 1394 به تلگرام دامنه ارسال داشتند که ضمن سلام و سپاس، عینا" منتشر می شود.)

حوزة علمیّة قم: سیّد حسین شفیعی دارابی (صبح یکشنبه: 17/ 8/ 94 ش= 25 محرّم 1437ق). باز خوانی غربت امام سجّاد علیه السّلام. بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. طبق نقل فقیه و محدّث بزرگوار شیعه، مرحوم شیخ طوسی (رضوان الله تعالی علیه) در کتاب ارزشمند «مصباح المتهجّد»، ص787؛ روز بیست و پنجم ماه پر فضیلت محرّم الحرام، مصادف است با سال روز شهادت امام سجّاد (علیه السّلام)؛ بدین جهت، بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
یکشنبه ۱٧ آبان ۱۳٩٤ ، ۱٠:٠٢ ‎ق.ظ

پست 1441

به قلم دامنه خوان " سلام جناب دامنه. پدیده آل نینو. چند سال پش ماهیگیران در سواحل کشور آمریکای جنوبی پرو شاهد تغییراتی در جریان آب های این منطقه شدند. تازه جشن های کریسمس مسیحی را پشت سر گذاشته بودند که ناگهان متوجه جریان آب گرم جنوبی شدند، جریانی که دمای آب سرد این منطقه را تعدیل می کرد. کار ماهیگیران این منطقه همیشه  پررونق بود، ولی وجود آب گرم به صورت غیرطبیعی، داشت اوضاع را به هم می ریخت و کار و کسب آنها را کساد می کرد. آب های گرم، یکی دو سال در منطقه باقی ماند و باران های فراوان استوایی را باعث شد. باران هایی که به گفته بعضی ها، کویرها را به باغ تبدیل کردند. حال دیگر این پدیده هر چند سال یک بار تکرار می شود و چون این پدیده، یعنی گرم شدن آب های اقیانوس آرام جنوبی، اغلب همزمان با میلاد مسیح (ع) و در ابتدای سال میلادی اتفاق می افتد، ماهیگیران منطقه آن را " ال نینو نامیدند. ال نینو در زبان اسپانیولی به معنی پسر کوچک است و ماهیگیران هنگامی که عکس این پدیده رخ دهد، یعنی آب های سرد جایگزین آب های گرم، نام دیگری را زمزمه می کنند لانینو یا دخترکوچک. در پدیده لانینو که بعد از ال نینو اتفاق می افتد، آبهای اقیانوس آرام جنوبی، به شدت سرد می شوند.

ال نینو مانند یک فصل، دارای دوره است به همین دلیل در دوره ظاهر شدن این پدیده، بعضی تغییرات آب و هوایی و دگرگونی هایی در الگوهای طبیعت به وجود می آید و این تغییرات، افزایش باران و سیل های ویرانگر در بخش هایی از امریکای جنوبی و پرو و خشکسالی در قسمت غربی اقیانوس آرام را به دنبال دارد. ال نینو پدیده ای است که تازه کشف شده و در نیمکره جنوبی زمین اتفاق می افتد؛ مانند سواحل امریکای جنوبی و نواحی شرقی آسیا و استرالیا. این مساله سبب پیدایش بادهای قوی شرقی به سمت غربی می شود و آن را در قسمت غربی اقیانوس بالا می آورد. این امر سبب ضعیف شدن زبانه های سرد شرقی شده و جهت عادی وزش باد برعکس می شود (غرب به شرق). در سواحل شرقی اقیانوس یا سواحل غربی امریکای جنوبی نیز به خصوص حوالی پرو، آب گرم استقرار می یابد و گاهی این آب یک تا دو سال در منطقه می ماند و رطوبت منطقه سبب بارش باران های فراوان می شود. این باران ها  گاه منجر به سیل های ویرانگر در سواحل امریکای جنوبی و خشکی در طرف مقابل آن در نیمکره جنوبی زمین می شود."

جواب دامنه : سلام خیلی دقیق و عالی وارسی می کنی. ولی بدان ایران از این عارضه ی  طبیعت زمین، در امان است. به کار و زندگی تان محکم بچسبید و روزگار را شاد و طبیعی در نظر بگیرید و توکل بر خدا هم برترین نقطه ی اتّکال الهی و معنوی ست. و نیک بدانیم که زمین خدا همواره پر از پدیده است و آموزه و عبره و بصیره. ممنونم از توجه ات به این سامانه در دامنه.

محدوده ی جهانی پدیده ی احتمالی آل نینو

شنبه ۱٦ آبان ۱۳٩٤ ، ٦:۱٩ ‎ب.ظ

پست 1440 : به انعکاس دامنه : به نام خدا. تصاویری از روند ساخت تکیه ی ببخیل دارابکلا بر روی زمین وقف شده ی مرحومه لیلا آهنگر همسر مرحوم محمدقلی بابویه. عکس ها همگی ارسالی جناب یک دوست به تلگرام دامنه است؛ امروز شنبه 16 آبان 1394.

ضمن سپاس از ایشان و نیز خداقوت و طلب سلامتی برای این بزرگواران که به عشق امام حسین (ع) سر ار پا نمی شناسند و خستگی ناپذیرند و پُز روشنفکری و اَداء و اَطوارهای غربی گری را در نمی آرند، چون قلب شان غربال شده است و دوستدار اباعبدالله الحسین (ع).

حسین بابویه از فرزندان مرحومه. ابراهیم بابویه. موسی مختاری تکیه ی ببخیل. بر روی زمین وقفی مرحومه لیلا آهنگر همسر مرحوم محمدقلی بابویه ارسالی جناب یک دوست به تلگرام دامنه. شنبه 16 آبان 1394. بقیه در اینجا

شنبه ۱٦ آبان ۱۳٩٤ ، ٥:٠۳ ‎ب.ظ

پست 1439

به قلم دامنه : به نام خدا. امشب 16 آبان 1394، شب 25 محرم الحرام 1437 به روایتی شب  شهادت امام زین العابدین حضرت سجّاد علیه السلام است. امام عارف زاهد و شیدای عاشق و مظهر راز و نیاز به درگاه خدا که صحیفه ی سجادیه ی شان با 54 دعا و نیایش، سراسر درس است و دانشگاه. تماما" حکمت است و اندرز و امید به زندگانی. در این پست ضمن تسلیت شهادت آن امام عظیم الشان که به دستان جور و ستم و بیداد حاکمان ستمگر اتفاق افتاده، بخشی از آخرین نیایش صحیفه ی سجادیه ( دعای  54 : در تمنای زدودن اندوه ها ) که بسیار امیدبخش است و هدایتگر آینده ی دنیا و آخرت، منعکس می شود:

" خدایا رغبت مرا در مسئلتم مانند رغبت دوستانم در مسئلت هاشان، و ترسم را مانند ترس اولیائت قرار ده، و مرا در خشنودى خود چنان بکار دار که با وجود آن چیزى از دین تو را به علت ترس از آفریده ‏اى ترک نکنم. خدایا این حاجت من است، پس رغبتم را در آن عظیم ساز، و عذر مرا در آن، آشکار گردان. و حجتم را در آن بر زبانم گذار و بدنم را در آن سلامت بخش. خدایا هر که صبح کند در حالى که به غیر از تو اعتماد و امیدى داشته باشد، پس من صبح کردم در حالى که اعتماد و امیدم در همه کارها توئى. پس به نیک فرجام ‏ترین آنها برایم حکم کن، و مرا به رحمت خود از فتنه ‏هاى گمراه کننده نجات بخش. اى مهربانترین مهابانان."

بقیع در مدینه که قبر مطهر امام سجاد علیه السلام آنجاست

شنبه ۱٦ آبان ۱۳٩٤ ، ۱۱:٢٥ ‎ق.ظ

پست 1438

به ذوق دامنه : قسمت 35 . به نام خدا. فقط فهم را بفهم ای دوستدار فهم. همین و بس. که  اسب و خر و گاو شدن نعوذ بالله، خیلی خیلی استبعاد دارد و بسی بسی خذلانه و ویرانه.

به چشم دکتر می فهمیم فهم قدرت بزرگ بشری ست

جمعه ۱٥ آبان ۱۳٩٤ ، ٢:۱٦ ‎ب.ظ

پست 1437

به نکته ی دامنه : به نام خدا. کاش درد تو مثل سیم مسی رسانا بود. می دانم عایقی در قلبت  است و دردهایت را فرو می خوری و نمی گویی. چون آبرو داری و آبرو خواهی. ولی بدان این فقر نیست که تو دچارشی، کمیابی ست که ازت دریغ داشته اند و به کیسه های جوروارجور خود ریخته اند. ولی روزی کیسه ها را شلاق پوست شان می کنند که چرا استثمارتان کرده اند و میراث خواران طمّاع و کذّاب و ریاکار و رفاه زده و بی رحم شده اند؟

صفایت برتر از هر کاخیه

جمعه ۱٥ آبان ۱۳٩٤ ، ٢:۱۱ ‎ب.ظ

پست 1436

به توضیح دامنه : به نام خدا. باخبر شدم پدر جناب حاج حسین رنگین کمان مرحوم حاج حسن  رمضانی پس از عمری ارادت به خاندان عترت و طهارت (ع) به دیار باقی شتافت. برای این مرد زجر کشیده و مذهبی و اهل مسجد و تکیه، درجات عالی می طلبم. به همه ی بازماندگان وی تسلیت می گویم خصوصا به دوست خوب مان رنگین کمان که در عرصه ی مجازی خیلی خوب بروز کردند و در صحنه حاضرند. خدا رحمت شان کند.

رنگین کمان و مرحوم پدرش. حج عمره. 1393. عکس از وبلاگ رنگین کمان

جمعه ۱٥ آبان ۱۳٩٤ ، ٢:٠۳ ‎ب.ظ

پست 1435 : به قلم دامنه : به نام خدا. عکس زیر حجت الاسلام شیخ مهدی شیردل دارابی ست. دانش آموخته ی حوزه ی علمیه ی مشهد. وی چند سالی در آنجا به درس اساتید رفت و به محل برگشت و در ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شد.

برای این روحانی خوش برخورد و مهربان و دارای خانواده ای خوب و مذهبی، آرزوی توفیق دارم. شیخ مهدی شیردل به تناوب در مسجد جامع دارابکلا نماز جماعت نیز اقامه می کند.

گاه نیز در تکیه به منبر می رود و در مجالس خانگی و مذهبی اهالی دارابکلا هم روضه خوانی های نذری و مناسبتی را اجابت می کند. با طلب دعا از محضر این روحانی جوان و خوش اخلاق.

حجت الاسلام شیخ مهدی شیردل. عکس ارسالی رنگین کمان به دامنه. شب تاسوعا. سکوی تکیه. 1 آبان 1394

جمعه ۱٥ آبان ۱۳٩٤ ، ۱:٥٩ ‎ب.ظ

پست 1432 : به توضیح دامنه : 13.و به نام خدا. در زیر مرحله ی روند حاملگی و زایمان طبیعی عقرب را مشاهده می کنید با متن زیرنویس دامنه. آری، دنیای پیچیده ی خداوند قادر و متعال و مهربان و حکیم جایی برای شکرگزاری ست نه نق نق کردن و حسرت خوردن و آه افزودن. این جهان خلق شده تا به داشته ها فکر کنیم نه به نداشته زوم.

عقرب آبستن است و حامله ی جنین هایش. برآمدگی شکمش آشکاره. بقیه ی 5 مرحله تصویری در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
پنجشنبه ۱٤ آبان ۱۳٩٤ ، ٩:٥٥ ‎ق.ظ

پست 1430

به قلم دارکلایی ریکا : " بسم رب الحسین اشفع صدرالحسین باالظهور الحجه. با عرض سلام  ارادت خدمت عمو ابراهیم عزیز. نمیدونم کار درستی کردم اون عکسها رو فرستادم یا نه. فقط یه سوال واسم پیش اومده این آقا یا خانم تف تف که دم از کتاب و کتابخوانی میزنه تا حالا شده یه سری به همین مدرسه ابتدایی خودمون بزنه؟ بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
پنجشنبه ۱٤ آبان ۱۳٩٤ ، ٩:۳٥ ‎ق.ظ

پست 1429

به قلم تنسر 55 : " سلام ودرود بردامنه و دامنه خوانان گرامی. در مقدمه عرض کنم انسانیت  مقدم بر  دینداریست. اول انسان باشیم وقتی که انسان باشیم دینداری هم در لوای انسانیت به تکامل می رسد.حرکت غیر متعارف تُف جناب "!!!!"، زیبنده برای هیچ انسانی نیست. مسله مهمتر اینکه بایستی به اعتقادات مردم ،شعور قائل شویم. جناب کوروش بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳٩٤ ، ٩:۳٥ ‎ب.ظ

پست 1428

به قلم نگاه 19 : " سلام جناب دامنه و خواهان و خوانانش. خوب شد بر دل و زبان و قلم جاری و ساری ساختی ضد آمریکایی بودنت را. (دامنه: اشاره جناب نگاه به پست 1424 چرا ضدآمریکای ام به قلم دامنه) قابل توجه افرادی که جناب دامنه را دوست و هم راستای تفکر آمریکایی اسرائیلی صدا می زدند و محکومش می کردند و انگ دوستی با دشمنان ایران را به ایشان می زدند. جناب دامنه متاسفم برای آنهایی که منتقد بودن از یک روحانی "آسیب شناسی مسجد" تحلیل خبری و تذکر از شخصی که مورد تایید آنان باشد، مخالفت نمودن نگاه و تفکر عده ای که به گمانشان عقیده و تفکرشان برترین است و راه نجات بشریت و... را خلاف دین و شرع و اسلام دانسته و به نظرشان هر کسی که مخالف و منتقد کارهایشان است را ضددین و دیانت و آمریکایی و انواع القاب به آن می چسبانند که خود شما هم از رگبار این الفاظ در امان نبوده اید. حال روی سخنم با آنانی ست که آن همه تهمت ها و الفاظ ناشایست را بر جناب دامنه روا می دانستند و ایشان را به تفکر آمریکایی اسرائیلی نسبت می دادند به صحنه مجازی بیایند و طلب استغفار نمایند از جناب دامنه. کو گوش شنوا؟ مگر نمی دانید دین ما، اسلام ما تهمت ناروا بر بنده مسلمان را  چه حکمی می دارد؟ پس بیایید و حلالیت بطلبید آی آنان که تهمت ناروا زدید."

پاسخ قاطع دامنه : سلام جناب نگاه. از تفکرات آگاهانه و منطقی ات ممنونم. دامنه مانند خودت  چندان نیازی نمی بیند که کسی باورم کند و یا ردّم نماید. استواری در راهم را از کسی اجازه نمی گیرم، اذن خدا را کافی می دانم و نیّت الهی را بسّ. مهم اینه آنچه برخی ها علیه ی دامنه و دیگران شانتاژ می کنند، فقط و فقط یا از روی حسادت است و یا در پی گل آلود سازی آب فکری اند تا ماهی مقصودشان را در بلبشوی ضد طوفان فکری مثلا" صید کنند. برخی هم که اساسا کینه ای اند و نمی توانند تحمل کنن که دامنه، خوانندگان پرشماری یافته است و روزی نیست که این دامنه خوانان، دامنه را باز نکنند و نخوانند. نیز از باشگاه آزاداندیشی شدن دامنه هراسانند و دلشوره دارند. متن شما جناب نگاه آب سردی ست بر روی کسانی که لَجن می پراکندند و چشم دیدن رونق دامنه را نداشتند. ولی دامنه به گفته ی آسید، باید به دامنه اش نه فقط محکم بپردازد بلکه اولویتش نیز همین باشد. از لطف تو و اَمثال تو که واقعا" دلی صاف و بی چال و چوله دارین خیلی خیلی ممنونم. مطمئن باش و یدان در عرصه می مانم و از اهانت ها و حسادت ها عقب نمی نشینم و باج هم به کسی نمی دهم. این را ثابت کردم و باز هم در راه مقدسی که برای اسلام و ایران و نظام جمهوری اسلامی این خون بهای شهیدان مبارز و انقلابی، برای خود در این فضای مَجازی ترسیم نمودم، پای می فشارم.

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳٩٤ ، ٦:٥۱ ‎ب.ظ

پست 1427

به قلم قاصدک  5 : " با سلام خدمت دامنه عزیز. قبل از هر چیز من هم مثل بیشتر جوانان و دامنه خوانان عزیز دارابکلا در شب شام غریبان امسال منتظر حضورتان در تکیه برای شنیدن مقاله و مطالبی که همه ساله در این شب قرائت میکردید بودیم که متاسفانه موفق نشدید و نشدیم. و دلیلی که آوردید در جوابیه جناب ساعت، قابل هضم نبود. خوشا به سعادتتان که به زیارت حرم امام حسین (ع) مشرف شدید. حال اینکه شما بهتر درک کردید صحنه را و حس درونی خود را با مشاهدت عینی که داشته اید از آن خاک مقدس وبا برکت میتوانستید به ما انتقال دهید و از این بابت گله مندیم از شما دامته عزیز. و اما در مورد مطالبی که جناب ساعت عزیز گفته اند، من هم با نظر ایشان موافقم. شاید میتوان برای ایجاد شعور وشور حسینی راهکار های بهتری را ایجادکرد وساخت حسینیه های متعدد در محل هم باعث رقابت ها ی بی مورد وپوچ وتفرقه افکنی وکم رونق شدن فضای معنوی در حسینیه ها میشود. نبایدکاری کنیم که انسجام و یکپارچگی بین مردم از هم فاصله ایجاد کند. با تشکر از شما. ارادتمندتان هستم."

پاسخ دامنه : به نام خدا. سلام دامنه هم به شما جناب قاصدک. این نشان لطف و محبت  شماست به دامنه که پَر کاهی ست میان دوستان بافضیلت و دلصاف. در سه شبی که توفیق بود پس و پیش و جوار و حول و حوالی دسته های  زنجیرزن به مزار بیایم و برگردم خیلی برای من حس عمیقی به همراه داشت. حتی شب عاشورا در مسیر دسته روی به مزار بر پشتت دستی هم کشیدم و تو مرا نشناختی و رد شدم. بله نظرت در مورد تکیه ی ببخیل این است و آراء و دیدگاه آزاد است. و تو و ساعت نظر مخالف خود را به تانّی و منطق و به مدد الفبای فارسی بیان کردین. فقط تُف نباید انداخت مثل آن جناب "!!!!" به روی دامنه و شهروندان مومن و مشتاقی که دارند وقف نامه ی یک زن مومن را با اعانات و معاضدات مختارانه ی مردمی عمل می نمایند. با آرزوی رزرو امید و آسایش برای قاصدک که خوب است و خوب می خواهد.

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳٩٤ ، ۳:۱۳ ‎ب.ظ

پست 1426

به قلم تنسر 54 : دامنه: این متن جناب " تنسر " در 8 مهر 1394 به دامنه ارسال شده بود اما به خاطر تلاقی آن با ایام حُزن و عزا ماه محرم، انتشار آن را به تاخیر انداختم: "به نام ایزد منان. سلام ودرود به دامنه ودامنه خوانان گرامی. در این پست می خواهم یکی از جشن های ایران باستان،که در این عصر به دلایلی به فراموشی سپرده شد بازگو نمایم.جشن مهرگان. مهرگان یا جشن مهر،یکی از بزرگترین جشن های ایران است که در مهر روز از برج مهر برگزار می شود،مهرگان پس از نوروز،بزرگترین جشن ایران باستان می باشد.وبزرگی چون فریدون باز می گردد،فردوسی ناسیونالیسم ایرانی در شاهنامه به روشنی به این جشن کهن وپیدایش آن را به دوران پادشاهی فریدون اشاره دارد.در اوستا (کتاب مقدس زرتشتیان)تقویم ایرانیان پیش از هخامنیشان دارای دو فصل تابستان وزمستان است که نوروز جشن آغاز سال جدیدفصل تابستان ومهرگان جشن آغاز نیمه دوم سال فصل زمستان بوده است.ناصر خسرو شاعر معروف بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳٩٤ ، ۱۱:۳۸ ‎ق.ظ

پست 1425

به قلم "ساعت" : " سلام. میخواهم از دردی بگویم که امیدش درمان است. از کسانی بگویم که چشم به راه هدایت و شعورند. از نداری کسی که با تف به دارایی ما حمله میبرد و شور حسینی ما را به سخره و به نیستی میراند. میخواهم از این آقا یا خانم (دامنه: منظور جناب ساعت، متن های دوگانه ی جناب "!!!!" است در پست های شماره ی 1414 و 1421 که دامنه پاسخ صریح به هر دو متن شان داده است ) به احتمال زیاد جوان بگویم. برداشتم از آمدن تند او  این است که در جوامع ما کسانی هستند که بخاطر نداشتن پول  قدرت خرید یک گوشی لمسی و یا کامپیوتر راندارند بنابراین از ارتباطات مجازی و اینترنت بی بهره اند. پدر هم هر چه دارد خرج خانه. بنابراین جوانی که با این شور به دنبال آنلاین شدن است؛ چشم به راه کمک مردمی یا کمک دولت میماند، تادر محله خود کتابخانه ای هوشمند بزند که بتواند خود را با جهان وقف دهد، در همین حین هنگامی که محله ای برای ساخت حسینیه یا تکیه چند صد میلیون خرج میکند از این جوان انتظار دیگری نباید داشت. حال میپرسم چرا تکیه؟درست است وقفه ولیکن نیاز نیست. امروز این تکیه فردا تکیه بالا محله و همینطور تکیه تا چند تکیه به نظر شما این تکایا باعث این نیست که چند دستگی شود? ما دو مسجد داریم و دو تکیه،در حالت عادی کمرنگ است چه برسد تکایای دیگری احداث شود. به نظر من جایز نیست. به جای این هزینه بالا برای ساخت تکیه، میتوان یک کتابخانه هوشمند برای جوانهای امثان این مورد ساخت تا شعور حسینی را با شور حسینی تلقی دهند. که کمال است. آقای دامنه اگر جوانها با همین افکار پیش روند و ما سر ناسازگاری سر دهیم چند سال دیگر خبری از حسین و حسینی نیست. پس بهتر است ساعتهای کهنه ی مغزمان را دیجیتالی کنیم. برای بیداری عوامیت، دست نوازش بر سر این جوان ها بکشیم تا زمینه فراهم شود که آن کسی که ندارد هم بتواند دارا شود. انشاالله. "

پاسخ دامنه : به نام خدا. سلام جناب "ساعت". سپاس از طرح دیدگاهت. پاسخ دامنه به آن  جناب "!!!!" به تُفی بود که او از قفسه ی سینه اش به سمت دامنه و مخاطبان خود پرتاب کرد. و الّا بخشی از دغدغه های وی و شما اساسا" قابل بررسی و هم اندیشی ست. جایز نبودن که شما فرمان دادی، یک واژه ی فقهی ست و این از عهده ی من و شما بیرون است امری را جایز یا ناجایز بشماریم. دامنه نیز بر کتابخانه تاکید دارد. حتی در زمانی که مسجد جامع دارابکلا را داشتند دوباره می ساختند، پیشنهاد داده بودم که نیم طبقه ای در بالای سقف آن تعبیه کنند برای قرائتخانه ی کتاب های درسی و عمومی. منتهی پذیرفته نشد. آنچه شما آوردید با آنچه جناب "!!!!" آورده بود، به لحاظ محتوای متن، بسیار با هم تفاوت دارد ولو آن که فرضا" بگوییم نویسنده ی هر دو متن حتی یک نفر است. مهم این است زمینی در ببخیل وقف تکیه شده است و کلمه وقف از نامش پیداست، یعنی فقط باید در همان تاکید واقف، باشد. دو دستگی و چند دستگی شدن اگر به مفهوم تعارضات قومی و عقیدتی باشد، آری که بد است ولی جهان به سمت گونه گونه شدن پیش می رود و دارابکلا یک شهری بزرگ می شود و دارای چند محله ی پر جمعیت. پس زیاد نگرانی ندارد که هیات هایی که چند ساله شکل گرفته اند و در طی سال نیز جلسات متعددی میان شان برگزار می شود، تکیه ای در محلات خود بنا کنند تا پایگاهی برای انسجام بخشی باشد. تکیه و مسجد دو مکان مکینی ست که از حوزه و عرصه ی شیعیان اثنی عشری زدودنی نیست و نیست و نیست؛ هر چند برخی دچار خیال و خیار و ویار و به قول خودشان خِلط قفسه ی سینه و تُف و تُف باران به باورهای عاشقانه ی دیگران شوند. با امید به التفات بیشترتان به آنچه به آن در درون عشق داری و اعتقاد راسخ. خدا حافظ.

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳٩٤ ، ۱۱:٢٥ ‎ق.ظ

پست 1424

به قلم دامنه : به نام خدا. به چندین علت و دلیل، یک ضدآمریکای ام و برای هر کدام شرحی مستدل دارم، اما در این پست عجالتا" به مناسبت 133 آبان، به شش دلیلم اشاره می کنم:

اول آن که این کشور نه فقط رقیب و حریف ایران که بسی بالاتر دشمن نخست ایران است. دشمنی او از تعارضات منافع ملی و امنیت ملی اش با ایران ناشی می شود. پس با دشمن باید ضد بود.

بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳٩٤ ، ٦:۱٩ ‎ق.ظ

پست 1422

به بازنشر دامنه : به نام خدا. اگر دمی می خواهی با پدر به اوج هستی برسی این پست " اوج هستی داراب " با مدیریت نیروانا را بخوانید. ممنونم از اوج هستی داراب: اینجا

آری پدر از کوه هم پرستیغ تر و پراستوارتر و از پَرِ قو هم لطیف تر

سه‌شنبه ۱٢ آبان ۱۳٩٤ ، ۱٢:٤٥ ‎ب.ظ

پست 1421

به قلم دامنه : به نام خدا. کامنت گذاری به اسم مستعاری چهار تعجب " !!!! " که در پست 14144 متن کامنت وی به همراه پاسخ صریح دامنه منتشر شده بود، حالا بامداد امروز سه شنبه 12 آبان 1394 به دفاع از طرز تفکر و باورهای خود پرداخته و بر آنچه نوشته بود و با تُف اسکورتش نموده بود، اصرار ورزیده و تازه هایی نیز بر آن افزود. ابتدا عین متن کامنت جدید جناب " !!!! " را می آورم و پاسخم را به آن می افزایم:بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
سه‌شنبه ۱٢ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٢٩ ‎ق.ظ

پست 1420

به قلم تنسر 53 : " به نام حضرت حق خداوند یکتا، سلام جناب دامنه و دامنه خوانان گرامی وسلام ودرود جناب مهندس عبدی عزیز. مسلمانان در پروسه زمانی به صلح طلبی و معامله دعوت می شدند. به آنها گفته می شد که جان خود را و موقعیت اجتماعی و مال خود را حفظ کنید.ولی در این وقت قیام امام حسین روی داده تا به انسان مسلمان اخلاق جدیدی بیاموزد وبه او بگوید .تسلیم مشو! انسانیت خود را معامله قرار مده،با نیروی اهریمنی بجنگ و همه چیز را در راه اصول فدا کن.! شمر سُمبل ( symbole ) نیروی اهریمنی است و درندگی محض. و یزید هم سمبل حاکم جور و تحریف کننده حقایق، و ظالم به زمانه خویش با نقاب دینداری وحتی حافظ قرآن و یا به عبارتی مفسر قرآن با انگیزه های درونی خویش و خود محورانه. آحاد مردم هم سمبل  پذیرایی ظلم به دلیل حفظ موقعیت زندکی اجتماعی واز طرفی یاران قلیل حسین ولی با ایمان محض سمبل ظلم ستیزی ،گر چه دارای زندگی بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
سه‌شنبه ۱٢ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:۱۱ ‎ق.ظ

پست 1419

به قلم نگاه 18 : "سلام جناب دامنه. اگر اجازه بدهید می خواهم  از وجود و احداث تکیه بگویم که اگر مدیریت درست و جهت دهی مناسب صورت پذیرد بسیار عالی ست . زمانی که وارد تکیه می شوی  آن فضا باید به انسان  احساس آرامش  تزریق نماید . تکیه باید بدور از هیاهو و سر و صدا باشد . در تکیه فقط باید آموخت . تکیه باید انسان را  به تفکر و تامل وا دارد . در کجای مکتب حسین آمده که در تکیه باید لخت شد و ساعاتی بی وقفه بر سر و سینه کوبید . در تکیه ای که بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
سه‌شنبه ۱٢ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٠٩ ‎ق.ظ

پست 1418: به نام خدا. قسمت 25 آلبوم عکس دامنه منتشر شد

جنگل دارابکلا. آسید و سید عسکری. عکاس: دامنه

قم. منزل. مهندس عاصم طالبی دارابی 11 آبان 1394 عکاس: دامنه بقیه ی 59 عکس در وبلاگم دیگرم آلبوم عکس دامنه: اینجا

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٤٧ ‎ب.ظ

پست 1417 : به قلم مهندس محمد عبدی 7 : «سلام. انحصارگری و انحصار طلبی صفت رذیله ایست که در وجود خیلی کسان می تواند ملکه فکریشان باشد و همین ذهنیت موجب نوشتار و ... از دیدی دیگر گاهی مردم مردم کردن افراطی هم موجب تنگی دید و غضب درون می شود که طرف فکر می کند که صرفا پرداختن به غیر غذای روح و عقیده می تواند جامعه را به سرمنزل سعادت برساند که این هم بیراهه است و ...

وجود کتابخانه و امثالهم هم بسیار لازم و ضروری است و موجب افزایش سطح آگاهی می شود اما امروزه دیگر مثل گذشته نیست که افراد در کنج کتابخانه ها لم دهند و مطالعه کتاب کنند بلکه کتابخانه ها در سطح مجازی گسترش یافته است ولی برای عزاداری و دیدار حاجت روحی نیازمند سرپناهی چون مسجد و تکیه .

که البته به تمام ادیان هم مراجعه کنیم با نام دیگری چنین مکانی دارند و از جهتی در حال رفرم به سوی تالار و سالن اجتماعات که خود کبلاقا هم در پستی جدیدا ولیمه حج تمتع را فقط و فقط در مساجد و تکایا برقرار بود را از تالاری نیمه مجلل از شهر مذهبی قم برای من و شما منعکس کردندد. (دامنه: منظور جناب عبدی پست 1380 است یعنیاینجا) و اما این بدان معنا نیست که نیاز به تکیه و مسجد جدید منتفی باشد و ... به روز باشیم و بیندیشیم بعد بنویسیم فکر کنم عقلایی تر است . موفق باشید."

مهندس محمد عبدی سنه کوهی. عکاس: دامنه. ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳٩٤ ، ۱٢:۱٧ ‎ب.ظ

پست 1416

به قلم تنسر 52 : " به نام حضرت حق.... سلام ودرود جناب دامنه ودامنه خوانان گرامی. سلام ودرود بر حسین و اولادش ویاران باوفایش. فکر کنم که بهترین جواب برای این کامنت گذار محترم،"کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" باشد .حماسه ای که حسین در تاریخ خلق نموده ،بعد خویشتن، نهضت های را به همراه داشته است . حسینی که در نیم روز آموزشی که به عالم داده،وسندش را با خون خود ویارانش امضاء نموده،برای تضمین آموزه هایش بود .حسین روح اصیل اسلام ناب نبویست،اسلامی که بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٢۱ ‎ق.ظ

پست 1415

به قلم نگاه 17 :  " سلام جناب دامنه. دکتر شریعتی بسیار زیبا نواختند سرود حماسه ی زینب  را . و اینک ماییم که مانده ایم   با واقعه ی عاشورا که بدست مادرمان زینب(س) که با لسان شیوای شان ما ادمیان را به حقیقت  رهنمون داشته اند اما ما تنها درسی که از عاشورا گرفتیم و به نمایش می گذاریم عزاداری و بر سر و صورت خویش زدن و نمایش هایی که چند شب و روز  انجامش می دهیم  بسنده کردیم . آیا مکتب حسینی این است؟؟؟ فکر نمی کنیم راه را به بیراهه می پیماییم؟ آیا دیگر وقت آن نیست کمی با خود بیندیشیم و  افکار حسینی را ؟ با چشم خود دیدم در شب عاشورا  وقتی جناب آق سید احمد هاشمی ( دبیر محترم ) بر پشت تریبون رفتند بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:۱٩ ‎ق.ظ

پست 1414 : به قلم دامنه : به نام خدا. شخصی با اسم مستعار چهار علامت تعجب " !!!! " در ساعت 13 و 46 دقیقه ی روز یکشنبه 10 آبان 1394 طی ارسال کامنتی به شرح کامل و بی سانسور زیر به پست شماره ی 1405 دامنه با عنوان «آغاز احداث تکیه ی ببخیل دارابکلا» یعنیاینجا، حملاتی انتقاد آمیز توام با اهانت و استهزاء داشته است که دامنه تا جایی که علم و عمل و عقیده و عشق و عبودیتش قد می دهد به این کامنت گذار پاسخ می دهد. اول عین متن این جناب " !!!!  " را بی هیچ دخل و تصرفی بخوانیم: بقیه در ادامه ی مطلب

 


ادامۀ مطلب
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:۱٧ ‎ق.ظ

پست 1413

به قلم دامنه : قسمت یکصد و نهم. به نام خدا. با عقل و دعا به کمال مطلوب و مبداء فیض می رسیم که دارای دو پای فکر و ذکر است. فکر و ذکر باید با هم بکار رود. باید میان فکر و ذکر رابطه  ی تعادل برقرار باشد نه تنافر. مثلا" برای حفظ خرمن از آسیب هجوم ملخ و پرندگان، مَتَرسک موثرتر ار چال کردن دعا در میان خاک است. و نیز این که شهامت نادرشاه افشار حمله ی افغان را دفع می کند نه رَمل و اسطرلاب و استغاثه های نادرست شاه سلطان حسین صفوی! ( منبع: برداشت های آزاد دامنه از قرآن شناسی مرحوم محمد مهدی فولاوند صفحات 443 و 444 )

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٠٧ ‎ق.ظ

پست 1412

به قلم تنسر 51 : " به نام حضرت حق، بادرود وسلام جناب دامنه ودامنه خوانان گرامی،دفتر یاد از ایام را باز نمودم و از شخصی که شیفته ودلدادگی خاصی با ائمه اطهار داشته،دست به خیر بوده،مرد زحمتکش وپر تلاش بوده وآن شخص ،مرحوم آقا مهدی دباغیان می باشد.ایشان فردی  زحمتکش کشاورز وباغدار و دامپرو سنتی بوده ،مرد کار وتلاش بوده سحرخیزی ایشان،برای کار وتلاش از حافظه همسایگان پاک نمی شود،نوع برداشت اش از زندگی ،خودکفا بودن به سب یک روستای تمام عیار بوده با توجه به عصر مدرن معاصر وتوان مالی مساعد ولی در پرورش ماکیان در منزل مبادرت می ورزید.به هر حال با توجه به خصوصیات تباری ودارای موقعیت مالی مساعد بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
یکشنبه ۱٠ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٤٢ ‎ب.ظ

پست 1411 : به قلم حاج سیدتقی 13 : «سلام جناب آقای طالبی مدیر ارزشمند دامنه و دامنه خوانان گرامی. ولایت، راه نجات. زهیربن قین پدرش یکی از صحابه پیامبر اکرم واز مردان تاریخ ساز وبازیافته نفس سیدالشهدا است. زهیر از بچگی ونوجوانی وجوانی همسن وهم بازی حضرت امام حسین (ع) بود روزی از روزها پیامبر با جمعی از اصحاب از خیابانی میگذشت که امام حسین وزهیر را در حال بازی دیدند آن دو مشتاقانه به طرف پیامبر رحمت وجمع یاران شتافتند  وحضرت رسول ضمن بوسه بر حسین (ع) دست با مهر ومحبت به سر و صورت زهیر کشید و او را مورد نوازش قرارداد وبه یاران فرمود: برادرم جبرئیل به من خبر داد  اوکسی است که حسین مرا بسیار دوست می دارد ودیدم روزی خاک پای حسین را بوسه میزد ودر صحرای کربلا یار ویاور وشهید در راه اومی شود. زهیر بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
یکشنبه ۱٠ آبان ۱۳٩٤ ، ۱٢:٢٤ ‎ب.ظ

پست 1409 : به قلم دامنه : به نام خدا. حال که چندین روز برای عشق امام حسین (ع) و یاران جان برکف آن حضرت، عزاداری کردیم و تفکر نمودیم و تجدید پیروی نمودیم، در عین این که به زندگی و کارمان برگشتیم و باید هم لباس غم از تن برکنیم و در راه خدا کار و تلاش و زندگی و شعف و شادی داشته باشیم، مصائب عظیم و دردآور حضرت زینب سلام علیها را از یادمان بیرون نبریم و به عشق او که کربلا و عاشورا را به بهترین روش افشاگرانه ی خردمندانه، به اسلام و ایمان ناب محمدی پیوند زد، مویه های عاشقانه و شوقانه سر دهیم.

در زیر مویه های دلی دکتر علی شریعتی می آید که ناب ترین مویه ها با آن شیرزن کربلاست که آن همه مصیبت جانکاه دشت تفتان کربلا را دید ولی باز نیز گفت: جز زیبایی چیزی ندیدم. این است که زینب (س) قهرمان واقعی کربلاست. سلام بر او و جان مان فدای راه و آرمان او:

ای زینب 
ای زبان علی در کام! با ملت خویش حرف بزن!
ای زن ! ای که مردانگی، در رکاب تو، جوانمردی آموخت بقیه در ادامه ی مطلب

السّلام علیکِ یا زینب کبری، پیام دار عاشورا


ادامۀ مطلب
یکشنبه ۱٠ آبان ۱۳٩٤ ، ٩:٤٦ ‎ق.ظ

پست 1408 : به ذوق دامنه : قسمت 34 . به نام خدا. با امید به این که همیشه ساحت انسانی خویش را متراژ کنیم و در دنیای گذار به آخرت، شادمان و هدفمند باشیم؛ این جمله ی عارفانه ی خواجه عبدالله انصاری را هدیه می نمایم:

دوست را از در بیرون کنند، اما از دل بیرون نکنند

شنبه ٩ آبان ۱۳٩٤ ، ۱:٤٥ ‎ب.ظ

پست 1406

به قلم تنسر 50 : " به نام ایزد منان. سلام ودرود به دامنه ودامنه خوانان گرامی. 7آبان گرامی داشت روز کوروش،این آزاداندیش تاریخ،که در سرزمینش درسالنمای اش اسمی از آن برده نشده است.گاه نگار زندگانی کورش بزرگ: 1-2559 سال پیش (سال560پیش از میلاد)نوزاد زیبا در هگمتانه متولد شد.پدرش کمبوجیه یکم و مادرش ماندانا،نامش را کورش نامیدند.پدربزرگش(اسپندس)یا(آستیاک) خوابی ترسناک می بیند که کوروش دومان او را به باد می دهد،در پی این خواب فرمان به مرگ او می دهد،اما چوپان شاهی از فرمان آستیاک برمی تابد وکورش را نزد خود نگه می دارد.کورش تا ده سالگی مانند دیگرکودکان کودکی کرد و بی آنکه دودمانش برای دیگرآشنا باشد نزد (میتردات)چوپان شاهی وهمسرش(سپاکو)در کوههای شمال زندگی کرد.ده سال پس از آن در پی یک بازی کودکانه و رسیدن گزارش آن به پدربزرگش،شاه ماد،هویت شاهانه ی کورش فاش شد،شاه ماد رای به زنده ماندن کورش داد اما فرزند هارپاک، وزیر خود را کشت.کینه ی هارپاک از اینجا آغاز شد

بقیه در ادامه ی مطلب

تصویر نوشته ی کوروش کبیر


ادامۀ مطلب
جمعه ۸ آبان ۱۳٩٤ ، ۱۱:٥٠ ‎ب.ظ

پست 1405 : به قلم دامنه : به نام خدا. تصاویر زیر که از طرف تقی آهنگر دارابی به دامنه تلگرام شد حکایت از آن دارد احداث تکیه ی ببخیل دارابکلا آغاز شده است.

ضمن سلام به همه دست اندرکاران تکیه و کمک کنندگان آن و خصوصا" طلب رحمت و غفران برای واقف زمین مرحومه لیلا آهنگر دارابی همسر مرحوم محمدقلی بابویه، امید می رود این مکان مقدس، مرکزی برای معرفت و مَودّت عمیق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و پیروی از راه امام حسین (ع) گردد.

موجب خشنودی خدا و امام حسین (ع) شدید. بقیه در اینجا

جمعه ۸ آبان ۱۳٩٤ ، ٢:٥٠ ‎ب.ظ

پست 1404 : به قلم دامنه : به نام خدا. مرجعیت، استمرار ولایت است. در اخلاق زیستی بر 4 اصل تاکید می رود: اصل استقلال، یعنی رفتار مرعیانه داشتن، اصل زیان نرساندن، اصل خیرخواهی و اصل عدالت.

دامنه در این پست کوتاه منظورش بر اصل دوم است: یعنی زیان نرساندن که مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خوئی سخن بسیار مهم و حیاتی در این باره دارد. ایشان معتقد بود: اگر ما در اسلام هیچ اصل و قاعده ی دیگری نداشتیم با همین قاعده زیان نرساندن به نحوه ی مطلوبی می توانستیم عدالت را در جامعه تامین و مستقر کنیم." به قول بوشامپ و چیلدرس: تکلیف ما در صدمه نزدن بزرگتر ار تکلیف ما در انجام کار خوب است.

مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خوئی

پنجشنبه ٧ آبان ۱۳٩٤ ، ٦:٠۳ ‎ق.ظ

پست 1403 : به قلم دامنه : 6. به نام خدا. محمد مجتهد شبستری. وی یکی از روحانیون روشنفکری ست که چند سال پیش پوشیدن لباس روحانیت را کنار گذاشت. او نزد علامه طباطبایی، امام خمینی، آیه الله منتظری و سید محمد کاظم شریعتمداری تلمّذ نمود. و در سال 1348 به دعوت شهید آیه الله بهشتی به آلمان رفت و به جای ایشان مسئول مرکز اسلامی هامبورگ گردید. او در جنگل های تاریک آلمان به مراقبه ی نفس نیز می پرداخت که یک بار در آن گم شده بود.

در سال 1358 نماینده مردم شبستر در مجلس شورای ملی شد. در نمازجمعه هایی که آیه الله طالقانی اقامت می کرد، سخنران پیش ار خطبه ها بود. در همان زمان ماهنانه " اندیشه اسلامی " را تا 17 مرداد 1358 انتشار داد. در تشییع جنازه ی مرحوم آیه الله طالقانی سخنران بود و در اولین سالگرد آن مرحوم اتومبیل حامل خانواده ی وی در راه بازگشت از بهشت زهرا دچار سانجه شد و دختر 18 ساله اش جان سپرد و همسرش برای همیشه ناتوان شد و وی پرستارش شد تا الان.

محمد مجتهد شبستری دارای دیدگاه های خاصی در عرصه ی دینی و سیاسی ست. و این دیدگاه ها را در چندین کتاب و مقاله و سحنرانی های فراوانش انتشار داده است. متن های او در ماهنامه ی تعطیل شده ی کیان به چاپ می رسید دامنه توفیق داشته است آثار وی را مطالعه  کند و نیز در چند درس گفتارهای وی که در قم به صورت فشرده برگزار شده بود، حضور داشته باشد. در اینجا با پرهیز از پیش داوری و یا جانبداری، صرفا" جهت تنویر افکار، یادداشت هایی که از افکار و عقاید ایشان در دفترم طی سال های متوالی یادداشت کرده ام، به چند نمونه از آن اشاره می نمایم: بقیه در ادامه ی مطلب

حلقه کیان مجتهد شبستری بالا سمت چپ، اولی، ردیف دوم


ادامۀ مطلب
چهارشنبه ٦ آبان ۱۳٩٤ ، ۸:۱۱ ‎ق.ظ

پست 1402 : به قلم تنسر 49 : «به نام حضرت حق. سلام و درود جناب دامنه ودامنه خوانان گرامی ،با عرض پوزش ،به دلیل ماموریت کاری ،عدم دسترسی به تکنولوژی مدرن روز ،نتواسته ام در باشگاه اندیشه ورزی دامنه حضور داشته باشم .در اولین فرصت به عمل آمده متنی از دکتر علی شریعتی ، وهمچنین گفته های در باب سالار شهیدان  ابا عبدالله الحسین(ع) ویاران  وفادارش وهمچنین سفیران تکمیل کننده نهضت اش ،رهروان ولایت(اسیران کربلا)،سخن سرایی خواهم نمود. اما  سخنان معلم شهید دکتر علی شریعتی،حسین بیشتر از آب،تشنه لبیک بود.، این روح حسین بود که تشنه جامهای لبیک بود وگرنه جسمش را از همان هنگام که حجه الوداعش را در عرفات ناتمام گذارد، پاره پاره ومُثله شدنش را دیده بود و می دانست که می میرد. حسین تشنه آب نبود، همچنان که عباس  هم نبود.جای خواندم که مبارزان بزرگ،آنقدر می جنگیند که دیگر بدنشان جایی برای زخم خوردن نداشت. به یاد عباس افتادم و دیدم او بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
چهارشنبه ٦ آبان ۱۳٩٤ ، ٧:٥٥ ‎ق.ظ

پست 1401 : به نشر دامنه : به نام خدا. توفیقی شد در ایام محرم، مسافرت به دارابکلا شکل گرفت و تصاویری نیز ثبت گردید. چنانچه دامنه خوانانی مایل بودند می توانند 28 تصویر را ببینند:

تاسوعا به سوی اوسا از اوس صحرا. 1 آبان 1394. رفقای قدیمی، ماندگار و وفادار. از راست:سید رسول هاشمی. علیرضا. آسید. دامنه. حسن صادقی. حسن آهنگر.  سیدابراهیم مسلمی. عکاس: سید علی اکبر هاشمی

دامنه. سید ابراهیم مسلمی. تاسوعا. اوسا. جمعه 1 آبان 1394 . عکاس: آسید

دامنه و رنگین کمان روی رایانۀ رنگین کمان. 30 مهر 1394 هشتم محرم. بقیۀ 28 تصویر در اینجا 

سه‌شنبه ٥ آبان ۱۳٩٤ ، ۱٠:۱۱ ‎ق.ظ

پست 1400

به قلم نگاه 16 :  " سلام جناب اسمعیل. با کسب اجازه از جناب دامنه لازم می دانستم تا جواب این پرسش ات را خود شخص جناب دامنه بدهد  ولی از آنجایی که طرح سوالت از بنده بود  پس می گوییم : فرمودی : چطور جناب دامنه  بعضی از افرادی که با نام های مستعار خاطرات، نظرات و مطالبی را که به دامنه ارسال می دارند بدون کم و کاست پستش می نماید؟ فکر می کنم مشکل اول همین اسم مستعارت است که نه از دید جناب دامنه بلکه از نگاه بعضی از کامنت  گذاران محترم از زاویه ی عرف منافات دارد و بعد از چندین بار تذکر هنوز  اصلاحش ننمودی. جناب اسمعیل فرمودی : مگر حرف و نظر و افکار بنده با کدام یک از اصول و فروع دین و قانون منافات دارد؟ باید خدمت شما عرض نمایم حق پخش و جواب و سانسور نمودن  کامنت ها طبق قانون عرف وبلاگ ها به نظر شخصی مدیر وبلاگ بستگی دارد که با توجه به خوانندگان و نویسندگان و همچنین درصد بازدید کنندگانی که از سنین مختلف در این وبلاگ عضویت دارند، تشدید یا کاسته می شود. فرمودید جناب دامنه با توجه به باشگاه آزاد اندیشی اش چرا گاهی  سلیقه ای کار می کند و از حرف حق و رک فرار می کند؟ به نظر من اصلا اینگونه نیست که می فرمایید. شما  اصول اولیه ( اسم حضرت ) را از اول نام مستعارت حذف کن  و سپس از واژه های مناسب  در بکار گیری از انتقاداتی که می نمایی، داشته باش  از شناختی که من از جناب دامنه دارم  نه تنها کامنت هایت را پخش می نماید بلکه جوابش را نیز خواهد داد. درود و بدرود. "

دامنه : سلام من هم به شما جناب " نگاه " که کاملا" منطقی و درست با جناب " ... اسمعیل "  محاوره ی مَجازی کردی و عین چارچوب فکری ام را گفتی. از شما ممنونم. قبلا" نیز کامنت گذاری محترم به اسم مستعار " شیطان " آمده بود با دامنه کلنجار دوستانه ولی جدّی و پرانرژی کرد و من گفتم اسم مستعارت را باید عوض کنی. و کرد. چون منطق قُبح نام گذاری شیطان را فوری پذیرفت. حالا شما هم جناب نگاه به متانت، متن محاوره ( یعنی گفت و گو ) را با جناب " ... اسمعیل " پیش بردی. اگر راست اُفتد، همان می شود که خودت در این متنت، نتیجه گرفتی. نام مقدس انبیای الهی، آری نباید در این گونه مَجاری، جاری گردد. با سپاس. ایام و لیالی در ظلّ خدا.

سه‌شنبه ٥ آبان ۱۳٩٤ ، ۸:۳۳ ‎ق.ظ

پست 1399 : به بازنشر دامنه : به نام خدا. تصاویر عزاداری کودکان مهد و نیز اُنس با قرآن دوره ی آمادگی را در وبلاگ مهد کودک ملکه های کوچولو به مدیریت خواهر بزرگوارم موسوی؛ معلم  محترم مدرسه ی شهید مهاجر دارابکلا مشاهده کنید.

با تشکر و سلام و تسلیت ایام محرم به ایشان و همه ی مربیان و مسئولان مهد کودک و نیز دوره ی آمادگی که به امور مذهبی و پرورش روحی توجه ی بایسته ای دارند. اینجا

 

نفر سومی بچه ی خواهر زاد ام هادی رمضانی) ان شاء الله همگی دست تان روزی به مقبره ی مطهر امام حسین (ع) و 72 یارش برسد اینجا

دوشنبه ٤ آبان ۱۳٩٤ ، ٩:٢٩ ‎ب.ظ

پست 1398 : به قلم روزگار 9 : " سلام و تسلیت دارم خدمت برادر گرامیم آقای طالبی و دامنه خوانان محترم ایام عزای سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران وفادارش را. مرحوم آیت الله اراکی در باره شخصیت والای میرزا تقی خان امیرکبیر فرمود: شبی خواب امیر کبیر را دیدم که جایگاهی متفاوت و رفیع داشت پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟ با لبخند گفت: خیر. سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟ گفت: نه. با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟ جواب داد:

هدیه مولایم حسین است! گفتم: چطور؟ با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم می رفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! دو تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد. آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت:

به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم. " (منبع: آخرین گفتارها)

دامنه: سلام صمیمانه ی دامنه نیز بر شما جناب روزگار. در این ایام خاص و شب سوم حضرت  سیدالشهداء علیه السلام، متنی متین و منقلب کننده آوردی در دامنه. هر کجایی همواره در سلامت کامل باشید و نیز در توفیقات و ابتهاجات. ممنونم و تسلیت و سپاس.

بارگاه ثارالله، مَامَن عظیم و معنوی و عرفانی دلدادگان

دوشنبه ٤ آبان ۱۳٩٤ ، ۱۱:٢٩ ‎ق.ظ

پست 1397

به انتخاب دامنه : قسمت یکصد و هشتم. به نام خدا. هر موجودی بدیع الوجود است. یعنی  بدون الگو و بدون نظیر از سوی علم خداوند ایجاد شده است. مراجعه شود به المیزان، جلد یک، صفحه ی 396 در تفسیر آیه ی 117 سوره ی بقره: بدیع السّموات و... "

یکشنبه ۳ آبان ۱۳٩٤ ، ٤:٥٦ ‎ب.ظ

پست 1396 : به قلم حجت الاسلام شفیعی مازندرانی 21 : قال رسول الله: ان حسین المصباح الهدی و سفینه النجاه. ( دامنه: هر سه شعر از طرف ایشان به تلگرام دامنه ارسال گردید)

1- اسوه حماسه

نازم به حسن مطلع مردان کربلا   بدرودها بر آنکه ثناخوان کربلا 

بدوردها بر آن صف، صهبا و شمع و جمع    بر نفس مطمئنه میدان کربلا

 خون را نگر مقابل شمشیر صف کشید  در پرتوی بصیرت یاران کربلا

یک سو بنی شراب چه سرمست باده ها   یک سو بنی کتاب شهیدان کربلا

 در موج خیز بحر خروشان زندگی   بنما طلب، مدد ز نیستان کربلا

کشتی او است ناجی ابنای روزگار   مشکل گشا است مکتب تابان کربلا

 بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
یکشنبه ۳ آبان ۱۳٩٤ ، ٤:٤٦ ‎ب.ظ

پست 1395

به قلم حاج سیدتقی 12 : " سلام بر عاشورا. عاشورا روز تجدید میثاق با مکتب سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ویاران باوفایش گرامی. عاشورا یک روز نیست بلکه یک تاریخ است که درآن نبرد حق علیه باطل در تمام ایام تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت وحسین آغازگر حرکت ، نه گفتن به باطل است . کل یوم عاشورا وکل عرض کربلا در گوش تمام انسانهای آزاده طنین انداز است وعاشورا بیش از آنکه معصومیت ها ومظلومیت ولب تشنگی های فرزند دلبند پیامبر خاتم وعلی مرتضی وسپاه اندک شمارهمیشه برحق حسین بن علی باشد یاد آور روحیه استکبار ستیزی یاران وپیروان امام همام می باشد بقیه در ادامه ی مطلب

سلام بر ابا عبدالله الحسین (ع) احیاگر اسلام ناب محمدی


ادامۀ مطلب
یکشنبه ۳ آبان ۱۳٩٤ ، ۳:٢٥ ‎ب.ظ

پست 1394 : به توضیح دامنه : به نام خدا. عکس های ارسالی جناب یک دوست به تلگرام دامنه از عزاداری روز شنبه 2 آبان 1394 عاشورای دارابکلا.

ضمن ارج نهادن به کار جناب ایشان و تقبل الله به همه ی عزاداران امام حسین (ع) و یاران ایثارگرش، با هم می بینیم. در ضمن چند تصویر توسط جناب رنگین کمان و  دارکلایی ریکا و نیز آشنای دامنه به تلگرام دامنه واصل شده است که در زیرنویس مشخص شده است. از همه ی آنها بسیار ممنونم و اجرشان با حضرت سیدالشهداء.

ذاکر اهل بیت (ع) سید رسول هاشمی دارابی. بقیآ 99 تصویر در  اینجا

شنبه ٢ آبان ۱۳٩٤ ، ٥:٢۳ ‎ب.ظ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد