دامنه دارابکلا

اعتقاد، جهان را آباد می کند، انسان را آزاد ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

دامنه دارابکلا

اعتقاد، جهان را آباد می کند، انسان را آزاد ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

مطالب دی 1393 دامنه

پست 593

به نام خدا. لیف روح شصت و نهم. حضرت یونس بن مَتی علیه السلام وقتی قومش را ترک کرد خداوند او را در شکم ماهی یا نهنگ گرفتار کرد و آن حضرت (ع) در آن واحد در سه تاریکی قرار گرفت : تاریکی شب. تاریکی دریا. تاریکی شکم ماهی نهنگ. اما با این همه، خدا را هرگز فراموش نکرد و از کارش در ترک قومش تبرّی جُست و خدا او را نجات داد.دامنه سه نکته بیفزاید: یکی این که این قضیه ی یونسیه را در ذیل آیه ی 87 و 888 سوره ی مبارکه ی انبیاء مشاهده بفرمایید. دوم این که طبق نظر صائب و متقن مرحوم علامه طباطبایی در المیزان، کار حضرت یونس بن متی گرچه فی نفسه ظلم نبود و آن نبی گرامی (ع) قصد معصیت نداشت، اما باز هم به  " ظلم مُمثّل " خود اعتراف نمود و خدا به خاطر " ظلم مُمثّل " او را تادیب کرد. اضافه کنم مُمثّل هم یعنی تصوّر شده و مثل و مانند گردیده. ( چیزی شبیه دیدن اشیاء و افراد در رویاهای صادقه ی انسان ). و نیز مثلِ ممثّل شدن جناب جبرئیل امین ( س) به هیبت انسانی در نظر و نگاه حضرت مریم (س) که از سوی خداوند فرو آمد و مژده ی وجود حضرت عیسی ع در رحِم مبارک شان را مژده دادند.سوم آن که طبق آیه ی 88 همین سوره، خداوند همین گونه که یونس بن متی (ع) را نجات داد، مومنین را نیز از هر اندوه و رنجی نجات می دهد به شرط آن که خدا را در هر گونه تاریکی ها و اندوه های پیش روی، فرا بخوانند.

دوشنبه ٢٩ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٠۱ ‎ق.ظ

پست 592

به نام خدا. قسمت 2 . قبل از پرداختن به گونه ی وارسته ی روحانیت، ابتداء باید تز " اسلام منهای آخوند " شرح شود. دامنه اساسا این تز را سوغات استعماری می داند. ارمغانی شوم برای تباهی دینی دینداران. این خط کج، در واقع حدّ اقل برای آن دمیده می شود تا دو چیز تحقق یابد

بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
یکشنبه ٢۸ دی ۱۳٩۳ ، ٧:٠٩ ‎ق.ظ

پست 591

به نام خدا. این شهدای مسلمان مظلوم، نه توسط داعشی های وحشی به دور از منطق شفقت و رحمت اسلام، بلکه توسط صرب های مغرب زمین به این روز افتاده بودند. مردم ستم دیده و قتل عام شده ی سربرینیتسا در

  منطقه ی بالکان اروپا.


ادامۀ مطلب
یکشنبه ٢۸ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٠۱ ‎ق.ظ

پست 590 : به نام خدا. متن زیر نوشتاری از سید علی اصغر شفیعی دارابی ست از همه ی کسانی که در پست اهانت به محمدرسول الله )ص) شور عشق بپا کردند:


«سلام تجلی اندیشه شهروندان مدینه فاضله آقا حضرت محمد ص به مراتب از ژورنالیست ها ی پیر فرانسه و سردمداران مست مغرب زمین عاقلانه تر و منطقی تر است... فرزندان دیار عشق و دین دارابکلا با حضورشان به من پیر و دلخسته و عاشق، قدرت زندگی دادند. باور کنید همه نوشته های شان آفتاب خورشید باورهاشان است، جدی ترین حضور از :

مهندس عبدی با حضور علمی اش؛ 

مهندس عارف آهنگر با ادبیات رمانتیکی اش؛

ریگ چشمه با شعر معرفتی اش؛

در قله بصیرت با تحلیل همه جانبه اش؛

آزادی بیان با حهان بینی الکترونیکی اش؛

عزادار با بی قراری و همدلی با همه دلدار عزیزی اش؛

لحظه ها با نوحه خوانی اش؛

ارشد دعای بسیار غمگنانه اش؛

بچه محل با نکته قصار و رسایش؛

سید ادریس با محتواسنجی و دلداری اش؛

طبیعت زندگی با پردازش به جغرافیای سیاسی و اثباتش؛

هجرت مشهد با به هیچ انگاشتن دشمنان دین اسلام و اشک ریزانش .........

کرانه ی عشق به پیامبر مهربان و مظلوم را روشن و منور فرمودند.

درود بر شما.»

 سید علی اصغر شفیعی دارابی و دامنه.  1382. تشی لت دارابکلا

بقیه ادامه

  

شنبه ٢٧ دی ۱۳٩۳ ، ۱۱:٥٥ ‎ق.ظ

پست 589

به نام خدا. شهید حجت الاسلام والمسلمین شیخ فضل الله محلاتی یکی از نجیبت ترین روحانیان ایران بود. فردی انقلابی و روشن اندیش و اخلاق گرا و آزادی طلب. وی در آخرین روزهای عمر ننگین رژیم سلطنتی و استبدادی شاهنشاه پهلوی! مسئول کمیته ی استقبال از امام خمینی در 12 بهمن 1357 بود و سپس نماینده ی امام خمینی در سپاه پاسداران. خاطره ای مهم از او در کتاب " خاطرات شهید محلاتی " درج شده است که دامنه نقل آن را در این ایام که  سلسله مباحث " اسلام و روحانیت " را در وبلاگش می نویسد و نیز با توجه به این که به ماه خجسته و مردمی بهمن نزدیک می شویم، مفید و مرجّح می داند. و آن این است :

" یک وقت امام بطور خصوصی به من فرمود و من این را الان که می گویم ان شاء الله در تاریخ بماند: من نه از دولت و نه از شاه، از هیچ کدام تقیه نمی کنم. اما از بعضی از علما تقیه می کنم. یعنی یک روزی اگر چنانچه خطری متوجه انقلاب و من بشود، از ناحیه ی این علما خواهد بود. " دامنه بیفزاید که تقیّه یعنی مخفی نگه داشتن عقاید مهم خود، چه سیاسی و چه عقیدتی و چه عرفانی و چه ایمانی. منبع : کتاب " خاطرات  شهید شیخ فضل الله محلاتی ( نماینده امام در سپاه )، چاپ اول، 1376 ، صفحه ی 622 . و نیز مندرج در دفتر یادداشت های سیاسی دامنه صفحه ی 3 آبان 1386 ).

شنبه ٢٧ دی ۱۳٩۳ ، ٧:٠۳ ‎ق.ظ

قسمت 588

به نام خدا. قسمت 2 . دامنه بعد از جسارت شناعت بار دَنی های روزگار در مغرب زمین بر نبی رحمت محمد مصطفی صلوات الله، هر چه به مغزش رجوع کرد تا پستی جدید روانه ی دنیای مَجازی کند، مُخ اش چشمه ای نساخت تا واژگانی در آن بجوشد. گویی چشمه اش خشکید از فرط کینه و هجمه ی غرب سیاسی به ساحت قدسی پیغمبر ضد وحشت و جاهلیت. ولی بر دل و قلبش دقّ الباب کرد تا پستی دلرُبا بنویسد، دید روح امانت در وجودش ( که در وجود هر جسمی از آدمیان، نداگری نهان است) تشویق کرده خرمای رسول الله (ص) را در سلسله متون " عترت در عرصه " پست کن به دریچه ی دل دامنه خوانان. اجابتش کردم و خلاصه ی  آن به بیان  دامنه این است:

روزی مادری آمد نزد رسول خاتم (ص) و گفت: این پسرم خیلی زیاد خرما می خورد، او را نصیحت و منع کن تا این کار را ترک کند. رسول الله (ص) فرمود: فردا بیا می گویم. فردا چنین کرد و سفارش انجام شد. آن مادر از رسول الله (ص) پرسید چرا دیروز همین سفارش را نفرمودین؟ پیامبر خدا (ص) تبسّمی کرد و مهری نشان داد و فرمود : دیروز من خودم خرما خورده بودم و نمی توانستم این جوان را نهی کنم. بگذرم. که این است سیره و ساحت وجودی ملکوتی رسول مهر و دوستی و عطوفت ما مسلمانان.

آری اگر تمام اقیانوس ها مرکّب شوند و همه ی برگ های درختان کاغذ و همه ی شاخه ها قلم و همه ی جنّ و انس و ملک نویسنده گردند، باز نیز هرگز نمی توانند زیبایی ها و جلوه ها و جلالت ها و عطوفت های الهی آن موجود قدسی را بشمارند و توصیف کنند. لاتُدرک و لایوصَف است این نبی خاتم مان. مرد معراج و " قاب قوسین " و "  اَو اَدنی ".  آنچنان مقرّب به خدا که فاصله ی ایشان با خدا در شب معراج به حدّ فاصله ی بسیار اندک زِه با کمان بود ( سوره ی مبارکه ی نجم را تبرّک کنید ).

حال غرب چگونه به خود اجازه می دهد این رسول الهی را مورد جسارت قرار دهند؟ کاملا معلومه. این جزء حَقد و توطئه ی صهیونیستی نمی تواند باشد، که اساسا نژاد یهود را نژاد رسالت و قومی برتر می دانند. البته دین و تاریخ دیانت در نزدشان ملعَبه ی بیش نیست. بازیچه ای برای چپاول و غصب سرزمین و کشتار مسلمین. همین. دامنه فقط از باب آگاهی بخشی استراتژیک در اینجا یک نکته ی کلیدی را افشاء می کند که 80 درصد یهودیان اسرائیلی، منشاء فرانسوی دارند

ای محمد رسول الله، می دانیم هجمه به شما می کنند تا علی وصی ات را هجوم کنند

شنبه ٢٧ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٠٠ ‎ق.ظ

پست 587

ای محمدرسول الله، ای نبی رحمت. ای وسعت بخش به مهر و عشق همه ی آدمیان، ای پیامبر خاتم. ای پرورش دهنده ی امیر مومنان علی، این انسان کامل، با عشق تام و تمام دامنه و دامنه خوانان به تو ای برترین موجود هستی، انزجار خودمان را از اقدام کثیف روزنامه ی فاشیستی و مبتذل جنسی " شارلی ایدو  " فرانسه ی غرق در منجلاب فساد و اسیر دست صهیونیسم جانی اعلام می داریم.

یکم :نوشتار آسید در عشق به پیامبر (ص) به نام خدا. متن زیر را دقایق پیش رفیق شوریده حالم آسید علی اصغر شفیعی دارابی در تقبیح جسارت بی رحمانه ی غرب استعمارگر بر نبی خاتم صلوات الله به دامنه ارسال داشتند که عینا" منعکس می شود. دامنه فقط می گوید: ای  آسید من بمیرم برای آن غیوری و عشق پاک.

بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
پنجشنبه ٢٥ دی ۱۳٩۳ ، ۱۱:۳٥ ‎ق.ظ

پست 586 : به نام خدا. امروز 5 شنبه 25 دی 1393 سالروز ورود خجسته ی حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر علم و اجتهاد قم (در 23 ربیع الاول 201 قمری) است.

این هجرت تاریخی خواهر فاضله ی امام رضا علیه السلام به خطه ی قم همواره مبارک بوده و هست و خواهد بود. دامنه به یقین می داند مرکزمرجعیت شیعه بودن شهر قم، به یُمن وجود آن کریمه ی مهربانی و طهوری و تبرّک، یکی از مهمترین آثار این قدوم معصومیه است.

حرم حضرت معصومه (س) قم. در سال 1313

پنجشنبه ٢٥ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٠٤ ‎ق.ظ

پست 585

به قلم دامنه : به نام خدا. قسمت 3 . بارها پیش آمده در میان جامعه ی ما افرادی زود داور و  پیش داور، نسبت به همه ی رفتارها و گفتارهای مردم یک قضاوت سوء و ضد دینی و ضد اخلاقی می کنند و نه فقط  آن برداشت سوء و غلط و متوهّمانه علیه ی افراد را در ذهن خود نگه نمی دارند بلکه با بی رحمی علنی می کنند و به سرعت انتشار می دهند. روالی رایج و فشل کننده ی روح جمعی جامعه.

اما ما باید بدانیم این نگرش ضداخلاقی و ضددینی این افراد بی پروا، با یک قاعده ای مهم به نام " قاعده ی حمل بر صحّت " که  یکی از قواعد مهم در فقه اسلامی و علم اخلاق است، مورد نکوهش و منع شدید قرار گرفته است.

این قاعده که پایان بخش بسیاری از مخاصمات و سوء تفاهمات و

بقیه در ادامه ی مطلب

 

 


ادامۀ مطلب
پنجشنبه ٢٥ دی ۱۳٩۳ ، ٥:٥٢ ‎ق.ظ

پست 582

به نام خدا. امروز دو دانشجوی ارجمند دارابکلایی در کامنتی در زیر پست " خاطره ی اخوی باقرم در مورد علی کریمی "  از دامنه خواستند اخوی ام شیخ باقر را معرفی کنم که به احترام شان اجابت کردم. با قلمم می نویسم آنچه از او می دانم. نه از نگاه یک برادر به او، که از منظر یک شهروند دارابکلایی به ایشان. اویی که یک روحانی دنیا گشته و باتجربه جهانی ست.

بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
سه‌شنبه ٢۳ دی ۱۳٩۳ ، ٢:٢٩ ‎ب.ظ

پست 581

به نام خدا. مرحوم آیت الله مشکینی خاطره ای مهم دارد در باب وضع زندان یا مخفی و فراری بودن در رژیم شاه. که دامنه برای تنبّه و کشف راهکار مرحوم طالقانی و دغدغه ی مرحوم مشکینی آن را یک پست ویژه کرده است:

" در جریان این مبارزات چندین بار در ساواک و شهربانی قم زندانی شدم و در پی جلسات مخفی یی که مرتبا" در قم به منظور تبادل نظر در زمینه  به اجرا گذاردن منویّات و یا دستورات امام امت انجام می شد، تحت تعقیب و قرار گرفتم و قریب چهار ماه در تهران متواری شدم و با اسم مستعار با دوستان تماس داشتم. لکن اغلب دوستان همرزمم دستگیر و به زندان قصر و اوین رهسپار شدند. در این ایام چندین بار از سوی مرحوم آیت الله طالقانی که ایشان نیز زندانی بودند، پیام رسید که: " زندگی مخفی را رها کن تا دستگیرت کنند، زیرا زندان بهتر از آن حال است و اغلب دوستان و جوانان مسئول و متعهد را در زندان حداقل زیارت می کنی." ولی من به دلیل علاقه زیادی که به مطالعه و تالیف داشتم و می ترسیدم در زندان وسایل کارم یافت نشود، علنی نشدم؛ اما در این دوران موفق به تالیف چندین کتاب شدم و سرانجام پس از 4 ماه، ایران را به قصد عراق ترک گفتم. "

آری، عالمان برجسته ی ایران در کوران صعب و سخت مبارزه، (که برخی ها راحت و بی خیال و آسوده در بستر نرم پر قو آرمیده بودند و حالا هی کور کوری می خوانند در سطوح کشوری) یا در زندان بودند و یا در دوره ی زندگی بدتر از زندان؛ یعنی وضع مخفی و فراری و دربدری. روح بلند هر دو مبارز دانا و اخلاق مدار و مردمی رفیع تر باد. صلوات.

سه‌شنبه ٢۳ دی ۱۳٩۳ ، ٧:٥٩ ‎ق.ظ

پست 850

به قلم دامنه : به نام خدا. قسمت 1 . می شد به وجه متدولوژیک این موضوع را روشمند و علمی و مستند، تبار شناسی کنم. اما فضای وبلاگی دامنه دارابکلا این گنجایش را ندارد. پس، انتشار آنچه را که در حافظه ی دامنه است و جزء باورهایش می باشد، رجحان دادم. به عبارتی هر آنچه در این سلسله متون اسلام و روحانیت مشاهده خواهید کرد، از داشته های مطالعاتی  ذهنی و اعتقادی دامنه است. منیع این متن، دل و سینه و باورهای خود دامنه است.


بر این باورم در مکتب شیعه بر حسب اصل وصایت، و نیز بر اساس مبانی غیبت، باید به روحانیت اتصال و در صورت لزوم اقتداء داشت تا در فهم دین و تشخیص متشرّعیات و نیز کسب معارف حقّه از مددرسانانی مطمئن برخوردار بود. اینان نامشان روحانی، فقیه، شیخ و عالم دینی ست و مومنان با تبعیت از امامت معصوم (ع)، همواره در همه ی زمان ها و مکان ها، راهبرانی عادل و عالم می خواهند که لزوما" باید در میان روحانیت جستجو کنند و سپس بدیشان رجوع نماید. و مفهوم مقدس و تالی تِلوّ  و حُفّاظ دین یعنی " مرجعیت شیعه " از همین نقطه جوش می گیرد.

مهمترین استناد قرآنی دامنه در مشروعیت روحانیت و متفقّهان دین آیه ی مهم " نفر " ( به سکون فاء ) یعنی 122 سوره ی مبارکه ی توبه است که تاکید دارد باید " دانش دین " پدید بیاید. عین آیه با ترجمه ی مرحوم فولادوند متبرّکا" منعکس و مستند می شود.

وَ مَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُواْ کَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَ لِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ.

و شایسته نیست مؤمنان همگى ( براى جهاد ) کوچ کنند پس چرا از هر فرقه ‏اى از آنان دسته‏ اى کوچ نمى‏ کنند تا ( دسته ‏اى بمانند و ) در دین آگاهى پیدا کنند و قوم خود را وقتى به سوى آنان بازگشتند بیم دهند باشد که آنان ( از کیفر الهى) بترسند.

دامنه بر مبنای این حکم وَحیانی و سفارشات دینی معصومین (ع) و نیز به دلیل محسّنات عقلی و ویژگی های اخلاقی بر ضرورت و حتی وُجوبِ " وجود " و " مشروعیت روحانیت " در عرصه ی دین شناسی و مسائل اجتماعی و امور اخلاقی و الهی جامعه، اعتقاد راسخ و تردیدناپذیر  و حتی ارادتمندانه دارد.

اما آیا همه ی اعتقادات دامنه و نیز نزدیکترین رفقای دامنه تا همین جا بسته و تمام می شود؟ رُک و راست و صاف و پاک بگویم: نه. حرف های مهمتری هم دارد دامنه؛ که در این سلسله مباحث می گوید. مثلا ردّ قاطع و صریح و بی روتوش تز استعماری " اسلام منهای روحانیت " و  نیز اعتقاد راسخ و مدلّل و معلّل به وجود سه گونه ی روحانیت :

اول: گونه ی روحانیت وارسته و اصیل،

دوم: گونه ی روحانیت وابسته و غیر اصیل،

سوم: گونه ی روحانیت واداده و درباری و غیرساخته.

 

سه‌شنبه ٢۳ دی ۱۳٩۳ ، ٦:۱٦ ‎ق.ظ

پست 579 : به نام خدا. خاطره ی عشق انگیز اخوی ام دکتر شیخ باقر طالبی دارابی در مورد عشق روزه ی علی کریمی:

«روزی در چند سال قبل در حال بازگشت از یکی از کشورهای اروپایی بود و پروازم از هواپیمایی امارات بود. روزهای ماه مبارک (رمضان) بود. هنگام پرواز در هواپیما آقای علی کریمی ( فوتبالیست ملی ) هم صندلی جلویی نشسته بود. خوب چون مسافرت هست، مهماندار غذا آورد. بیشتر همسفران از جمله خودم روزه نبودیم و خوردیم.

علی کریمی غذا را رد کرد و در طول مسیر هیچ نخورد و به نحوی دریافتم روزه است. زمانی بود که وی امارات انگار بازی می کرد و سفرش در بعد از ظهر آسیبی  به روزه اش نمی رساند. موقع پیاده شدن متانت و افتادگی اش هنوز در ذهنم هست. این یک خاطره بود. بیاییم حرمت دیگران  را نگه داریم.»

از راست شیخ باقر و دامنه. عکاس آسید 1388 . جنگل دارابکلا

دوشنبه ٢٢ دی ۱۳٩۳ ، ۱٢:٥٠ ‎ب.ظ

پست 578

به قلم دامنه : به نام خدا. یک وبلاگی که به دامنه گفته، نه دارای یک مدیر که چند جوان!! اهل  بصیرت آن هم در قله، آن را هدایت می کنند، طی سه یا چهار بار متناوب، به دکتر علی شریعتی با تعمّد تعرّض کرد. دامنه مدتی صبوری ورزید، و سفر نجف کربلا کوفه در پیش داشت، اما باز دید که این جمع وبلاگی! از طریق نقل های واسطه ای مشکوک منتسب به مرحوم علامه طباطبایی، به تعرّض شان استمرار بخشیدند، بنابراین حالا دامنه فقط با دو نقل از میان انواع یادداشت هایی که در دفترش به وفور دارد، به بقیه در ادامه ی مطلب

 


ادامۀ مطلب
دوشنبه ٢٢ دی ۱۳٩۳ ، ٧:٤٥ ‎ق.ظ

پست 577 : به نام خدا

مریوان. جبهه ی بوریدر 1361 . عکاس: همرزم من سید کاظم صباغ

دوشنبه ٢٢ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٥٩ ‎ق.ظ

پست 576 : به نام خدا. لیف روح شصت و هشتم. امام خمینی در یک عبارتی مطمئن بخش و بسیار دقیق به مردم ایران و جهان تشنه ی حقایق اسلام علوی، که حبّی متقابل میان امت و امامت آن امام، برقرار بوده است، فرموده بود:

فقیه مستبد نمی شود، یک کلمه دروغ  او را از عدالت می اندازد.(منبع : آئین انقلاب اسلامی، اندیشه های امام خمینی، موسسه نشر آثار امام، صفحه 147)

زمستان  جنگل دارابکلا

دوشنبه ٢٢ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٢۳ ‎ق.ظ

پست 575 : به قلم دامنه : به نام خدا. آخرین قسمت. حالا دیگر با تو در کنار شاهد نبی (ص) هستیم یعنی مرقد امیرالمومنین علی علیه السلام. پیشگاه کسی که دومین شخص محبوب نزد خدای متعال است به طوری که خود خدای رحمان در آخرین آیه ی سوره مبارکه ی رعد ( یعنی آیه ی 43 ) به محمدبن عبدالله خاتم الانبیاء صلوات الله دلداری می دهد به مردم بگو که برایم کفایت می کند خدا و علی (ع) شاهد و گواه رسالت و حقیقت من هستند. آیه ای بسی مهم که رجوع تو در فرصت مقتضی به آن خیلی ارجحیّت دارد.

دیگر در کنار مرقد علی ع، از قبض روح و گرفتگی دل و سیلاب شدن اشک، خارج می شوی و با طنین و افتخار به آن وصی و شاهد نبی می گویی: ای علی ای بنیانگذار شیعه ی علوی، من از کربلای معلی به سراغت آمدم. تا پیرو راهت باشم و مطیع معارفت شوم. و چه عالی ست پس از کربلایی شدن بری نزذ علی. بگذرم. بقیه در ادامه ی مطلب

همۀ تصاویر نجف و کوفه و کربلا در اینجا

صمیمانه درود می فرستم به همه ی دامنه خوانان نیک اندیش که راهبَر دامنه اید

 


ادامۀ مطلب
یکشنبه ٢۱ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٠٢ ‎ق.ظ

پست 574 : به قلم دامنه : به نام خدا. ساعت 5 و 50 عصر شنبه بستم دی 1393 کامنتی از سوی گرداننده ی محترم  وبلاگ " دارابکلا در قله ی بصیرت " یعنی همان وبلاگی که بلافاصله پس از هکّ شباهنگ؛ توسط این مدیر حکّ و راه اندازی شد، به دامنه واصل شد که دامنه به دلیل اصرار آنها پاسخی آنی داده و پاسخ های مطول را در آتی می دهد.

ضمن قدردانی از این دوست خوبم در محل که دست به قلم برده و انیس الفبای حروف خداوندی شده، مناظره ی دامنه و آنها در زیر می آید. گرچه من دقایقی پیش از تهران به قم برگشتم و می خواهم تا ساعات دیگر خاطرات (بخش نجف و کوفه) را به اتمام برسانم و منتشر کنم ولی مجبور شدم این موضوع را منعکس کنم. با احترام به همه: بقیه در ادامه ی مطلب

از چپ: معلم انقلاب مرحوم دکتر علی شریعتی. رهبر معظم انقلاب. هاشمی رفسنجانی. هر سه در شکنجه گاه ساواک در دهه ی تنهایی و غریبی 50 که برخی ها آن موقع در حوزه از ترس و جُبن شدید مبارزه علیه ی شاه سلطان جائر، تنها کارشان و یگانه هنرشان (البته که بی هنری شان) فقط و فقط  تکفیر و فحش و ناسزا و تهمت علیه ی  این هر سه مبارز بوده و هست و خواهد بود. ای تاریخ تو داوری؛ نه کذّابان پول پرست ترسو در حین مبارزه و میراثخوار در حین پیروزی


ادامۀ مطلب
شنبه ٢٠ دی ۱۳٩۳ ، ٧:۱٢ ‎ب.ظ

پست 572 : به قلم دامنه : به نام خدا. حالا در این قسمت من و تو در یک جایی از قسمت نورانی و روح افزای ناحیه ی مقدسه ی قبر امام حسین علیه السلام با هم می نشینیم. پشت قبر آقا (ع) جای زائرین اُناث است که بسی انیس ترند به حضرت سیدالشهدا نسبت به مردها. و سمت قبله ی قبرش جای مردان است که قلوب شان بسی رقیق تره در انفجار گریه و مویه ی اشک افزا. زیرا حس غیوری به آنها دست می دهد و همانجا در جا به ادب و آداب خاصی عرض می کنند به آقا (ع) که ای کاش بودم در عاشورا و عاشقانه یاری ات می کردم ای آقا. بگذرم. چهار کار مختارانه در این ناحیه، عشق آفرین است برای توی زائر حائر: بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
شنبه ٢٠ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٢٠ ‎ق.ظ

پست 571 : به قلم دامنه : به نام خدا. حالا اگر دل داری با من مجدد بیا درون مرقدالحسین علیه السلام. از همان کف خیابان دایره ای دیواره های 15 متری حرم امام حسین ع، با یک شیپ آرام از باب الراس غروبگاه خورشید، به آرامی منتهی می شوی سوی آقا سیدالشهدا. تا 8 متر یا بیشتر، این شیپ تو را شیداگونه می آره توی گودال قتلگاه که اینک شده چهار رواق و یک مکعب مُطاف شورانگیز و یک حائر اهل حیران و عرفان. و تو بدان که خود پیکر منوّر و یادمان بزرگ خدا در عرصه ی گیتی، 11 متر دیگر پایین تر از خود ضریح قرار دارد بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
جمعه ۱٩ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٢٢ ‎ق.ظ

پست 570 : به قلم دامنه : به نام خدا. سلام علیکم دامنه خوانان عاشق امام علی و امام حسین علیهماالسّلام، در این قسمت چندین عکس پخش نشده ی دامنه را در آن ماسفرت آسمانی و معراجی که همه ی عشاق آن را لمس می کنند، مشاهده فرمایید. روی دو تا از عکس های زیر خواهشمندم نامش را در نظر دهی آشکار نفرمایید. انتظار دارم زیرنویس عکس ها را با تانّی و تفکر بخوانید. دامنه عاشق سرگشته ی حیران واله ی وادی بی کران عشق حسینی این زن عشایر عراقی ست که در بالا گوشه ی چپ هدر وبلاگمه. او آن روز بی توجه به هیچ کس چه زیبا با امام حسین ع سخن محزون و ملحون ( لحن دار و آهنگین ) می گفت و اشکم را بی اختیار سرازیر می نمود. او رهبر همیشه جاویدان من به حرم آقایم حسینه برای همیشه.

کربلا. تل زینبه محل اوج هر عاشق که به درونش می رود

همۀ تصاویر نجف و کوفه و کربلا در اینجا

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳٩۳ ، ۳:٠۳ ‎ب.ظ

پست 569 : به قلم دامنه : به نام خدا. حالا بعد از نخستین دیدارم در مرقد پاکش با آقا امام حسین ع که تنها موجود هستی ست، که صدای زائرین اش را می شنود و اگر خواست و لایق دانست پاسخ شان را می دهد، موقتا" در این سفرنامه نویسی برمی گردم بیرون مرقد تا مهندسی این جغرافیای عشق و ستایش را برایتان فرضا تصور کنم تا با آن تصورات مجددا شما را ببرم درون مرقدش کنار شهدای مظلوم و سرافراز 72 تن و کنار حبیب بن مظاهر که باب الحوائجی خاص است و نیز آن سو تر قتلگاه ( مَذبح ) امام حسین ع که طی 55 روز حضور در کربلا، دامنه فقط فقط  آن گوشه ی قتلگاه می نشست و برای آقا (ع) اشک می ریخت. محلی پر از حس و اشک و ناله کردن با آقا (ع). جایی که شمربن ذی الجوشن علیه العنه با بی شرمی تمام در آن گودال مقدس شده ی میان آسمان و زمین، سر امام آزادگان جهان را از قفا با با خنجر اَشقیا برید. خواهم گفت این جاها را. حالا با این دل با من بیایید بیرون مرقد برای تصوراتِ تصویراتم. بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳٩۳ ، ٦:۱٥ ‎ق.ظ

پست 568 : به قلم دامنه : به نام خدا. ساعت 4 عصر یکشنبه 30 آذر 1393 یعنی رحلت نبی مکرم اسلام  ص و شهادت امام حسن مجتبی ع، هتل هدی الوالی کنار نهر علقمه را با یک ساعت حضور و خوردن کمی ناهار و غسل عشق زیارت امام حسین علیه السلام، به سمت مرقدالحسین ع ترک کردیم. دیگه دلشوره دارم حالا. بر خود نهیب می زنم آیا اذن دارم محضر رهبر مردان مجاهد شوم که محرم سال 1356 در تظاهرات دارابکلا از حلقومم سر می دادم : صبرکن ای زینبا حسین تو رهبر مردان مجاهد می شود. حال عجیبی داشتم. خیلی ها را آن آن، به ذهنم مهمان نمودم و آهسته آهسته رسیدم به تنگ یک کوچه ای که در انتهای باریک ترش، برترین گلدسته ی هستی زیر نور آفتاب در حال غروب کردن کربلا، تلالویی مشعشع داشت. نه فقط بازتاب نور خورشید گلدسته ی طلایی حرم حسین ع  به چشم خیسم خورد، گویی حتی پژواک صدای محزون " هل من ناصر "ش نیز به گوش تیزم رسید. بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
سه‌شنبه ۱٦ دی ۱۳٩۳ ، ۸:٥٩ ‎ق.ظ

پست 567 : به قلم دامنه : به نام خدا. صبح امروز کامنت متلطّف و دلگرم کننده و نیز نصیحتگر جناب همسنگر ارجمندم، دامنه را تا حد بی شماری دچار تفکر و غرق در چیستی آن تلقّی ها در میان برخی هم محلی هایم نمود. ضمن سپاس از الطاف همسنگر به این ناچیز روزگار و بی مقدار دهر، متن وی را پست نخست و پاسخم را پست همراه اش کردم. همسنگر دیشب ساعت 8 دقیقه ی بامداد 16 دی: سلام همسنگر  دوست دارد دامنه عاقبت بخیر شود  دنیا زودگذر است و دامنه اهل درد و انسان شریفی است همسنگر می داند که هنوز دامنه دلش با شهدا و امام و رهبری است .همسنگر به بقیه در ادامه ی مطلب

 


ادامۀ مطلب
سه‌شنبه ۱٦ دی ۱۳٩۳ ، ۸:۱٤ ‎ق.ظ

پست 566 : به قلم دامنه : به نام خدا. زایرین اهل دل و دریافت ها در اتوبان نجف به کربلا دیگر خود را مودّب به آداب دیدار امام حسین ع می سازند. دامنه در آن جاده ی عشق حتی ثانیه ای پلک بر روی پلکش نگذاشته تا هیچ خاکی از اطراف اتوبان منتهی به مرقدالحسین ع را بی دیدار و رویت آن طی نکرده باشد. اتوبانی مستقیم به سمت شمال عراق.

اما تو در کناره های دو سوی آن خاکروبه ها و آت و آشغال ها و آهن پاره های فراوانی می بینی. بنابراین اگر مرقد امام حسین ع در پیش رویت نباشد، در دم ترجیح می دهی هیچ سمت و سویی را نبینی و کف اتوبوس یا جوف صندلی دراز بکشی و با خیالی تخت و دلی راحت به مقصد برسی. ولی تو خوب می دانی به سوی کسی داری هی نزدیک و نزدیک تر می شوی که با حرکت تاریخ ساز عاشورایش اسلام خدای متعال و امانت انبیای عظام و وصایت امام علی علیهم السلام را با نثار جان خود و یارانش زنده ساخت و تا ابد رسم ستم و ستم بارگی را رسوا.

اما یک رسم دیرین در عراق، این است از هر جاده ای که به سمت کربلا بروی، چه از سمت شمال به کربلا، چه از سمت جنوب به آنجا و چه از دو سوی شرق و غرب به مرقدش سیر و سفر کنی، سمت راست جاده ات، موکَب هایی پی در پی ( یعنی چادر یا مکانی برای پذیرایی زایرالحسین ع ) تعبیه شده است که با اشتیاق زیاد، و با اشارات دستان پاک، تو را ضیافت شان فرا می خوانند. علتش چیست؟ دامنه پرس و جو کرد در کربلا و رازش را درآورد و آن این است. بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
دوشنبه ۱٥ دی ۱۳٩۳ ، ٥:٥٦ ‎ق.ظ

پست 565 : به قلم دامنه : به نام خدا. هواپیمای ما ساعت 10 و 35 دقیقه ی صبح یکشنبه 30 آذر 1393 که روز رحلت پیامبر اکرم ص و شهادت امام حسن مجتبی ع بود، با تب و تاب درون مان و غرّش های موتور جت اش بر زمین مقدس نجف اشرف فرود آمد. با دیدن خاک و هوا و نور نجف، حس خاصی در من ایجاد شد.

از پله ها که بر زمین پا نهادیم دایره وار همه ی اطرافم را با ولع و عشق نگاه کردم. دچار حرمان مثبت شدم. لحظه ای نگذشت که دیدم مامور فرودگاه نجف با تندی و هیاهو مسافرین را ( نه من را ) به پای اتوبوس فرا می خواند. این قلدری مامور مقدار فراوانی از انرژی های معنوی ام را که انباشت شده بود، به سردی و یاس پراکند. انتظار دیگری داشتم که میهمانان و زائرین امام علی ع آن هم ایرانیان را به لطف و شعف استقبال کنند. بگذرم. بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
یکشنبه ۱٤ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٠٠ ‎ق.ظ

پست 564 : به قلم دامنه : به نام خدا. اساسا از همان لحظه ای که مسافرت نجف و کربلا برای یک شیعه ی اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام شکل می گیرد، ولوله ی خاص درونی آغاز می شود. و سپس دائم ثانیه ها را می شمارد که کی ساعت پروازش فرا می رسد تا هر چه مهیاتر دل به حرم سیدالشهدا بسپارد و با چشم اشکبارش عاشورا را به عینه و مجسّم، مشاهده نماید. خصوصا کسی که با تکیه و مسجد و عاشورا و زنجیر و سینه زدن بزرگ شده باشد بقیه در ادامه ی مطلب


ادامۀ مطلب
جمعه ۱٢ دی ۱۳٩۳ ، ٧:۱٤ ‎ق.ظ

پست 563 : به قلم دامنه : به نام خدا. قسمت ششم تصاویر تقدیم می شود. به همراه آهنگ گل یاس  بنیامین بهادری در نجوای مودّت آمیز با فاطمه ی زهرا و امیر مومنان ( علیهما السلام ). آری با این نجوا یاد مصایب و معارف حضرت سیدالشهدا سرور و رهبر آزادگان جهان در دل زنده می شود:

ورودی شرقی حرم حضرت امام علی ع

همۀ تصاویر نجف و کوفه و کربلا در اینجا

جمعه ۱٢ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٤۸ ‎ق.ظ

پست 562 : به قلم دامنه:  به نام خدا. قسمت پنجم تصاویر مسافرتمان به نجف و کربلا تقدیم علاقمندان می شود:

نمای زیبای ضریح امام علی (ع)

همۀ تصاویر نجف و کوفه و کربلا در اینجا

چهارشنبه ۱٠ دی ۱۳٩۳ ، ٦:٠٤ ‎ق.ظ

پست 561 : به نام خدا. قسمت چهارم تصاویر نجف و کربلا:

کوفه. مرقد کمیل بن زیاد که توسط حجاج بن یوسف ثقفی به شهادت رسید

دامنه. نجف اشرف. حرم امام علی (ع). 5 دی 1393. عکاس: خانوادۀ دامنه

همۀ عکس های نجف و کوفه و کربلا در اینجا

سه‌شنبه ٩ دی ۱۳٩۳ ، ۱۱:۱٩ ‎ق.ظ

پست 560 : یه قلم دامنه : به نام خدا. قسمت سوم تصاویر مسافرتم به نجف و کربلا. چند قسمت دیگر هم تصاویر هست که پس پخش کامل عکس ها متن خاطرات دامنه منتشر می شود... التماس دعا. فقط به زیرنویس  عکس ها دقت وافر شود.


کوفه مرقد کمیل بن زیاد که امام علی ع دعای پر مضمامین کمیل را به او آموخت


همۀ تصاویر نجف و کوفه و کربلا در اینجا

سه‌شنبه ٩ دی ۱۳٩۳ ، ۱۱:۱٢ ‎ق.ظ

پست 559 : به قلم دامنه : به نام خدا. بخشی دیگر از تصاویر. به زیرنویس عکس ها دقت شود.

کوفه. مرقد کمیل بن زیاد. یار بسیار نزدیک امام علی ع

همۀ تصاویر نجف و کوفه و کربلا در اینجا

سه‌شنبه ٩ دی ۱۳٩۳ ، ٩:٤٩ ‎ق.ظ

پست 558 : به قلم دامنه : به نام خدا. قسمت 1. سلام علیکم. پوزش از این همه غیاب و دوری. نایب الزیاره ی همه ی دامنه خوان ارجمند بودم. فعلاً عکس های مسافرت زیارتی به نجف و کوفه و کربلا را ببینید تا بزودی سرآغاز خاطرات این زیارت را ارائه کنم.

فقط بگویم جاش و خاش اوج زیارت ناحیه ی مقدسه است که دامنه با آن به این سرعنوان  خاطرات رسیده است و می گوید رازش را.


او یک زن عشایر، انیس حسین (ع) در بین الحرمین جنب مرقدالحسین (ع) زن زائر حائر دلسوخته ای که آموزگار دامنه شد برای همیشۀ تاریخ

همۀ عکس های  نجف و کوفه و کربلا در ادامه و نیز در آلبوم عکس دامنه اینجا


ادامۀ مطلب
دوشنبه ۸ دی ۱۳٩۳ ، ۳:٤٢ ‎ب.ظ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد